Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/10498
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Голуб, Надія Петрівна | - |
dc.contributor.author | Голуб, Володимир Миколайович | - |
dc.date.accessioned | 2019-06-05T07:48:04Z | - |
dc.date.available | 2019-06-05T07:48:04Z | - |
dc.date.issued | 2019-05-15 | - |
dc.identifier.citation | Голуб Н. П., Голуб В. М. (2019) Dydaktychni Umovy Formuvannia Pryrodoznavchoi Kompetentnosti Uchniv Pochatkovykh Klasiv v Umovakh Inkliuzyvnoho Navchannia. World Science. 4(44), Vol.3. doi: 10.31435/rsglobal_ws/30042019/6479 | uk_UA |
dc.identifier.issn | 2413-1032 | - |
dc.identifier.uri | https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/10498 | - |
dc.description.abstract | The article deals with the formation peculiarities of natural science competence of elementary school students. The definitions of "competency" and "competence" are specified. The literary analysis indicated a lack of study of the investigated problem in the context of educational reform. Didactic conditions for the formation of natural science competence in conditions of inclusive education are determined. The emphasis is focused on pedagogical technologies that involve individualization, differentiation and integration of learning. Integrated lessons contribute to the formation of substantive and interdisciplinary key competencies. In 1-2 classes the formation of natural science competence should be based on an integrated-subject basis with the predominance of game techniques. In 3-4 classes the formation of natural science competence should be based on an integrated-subject basis with the predominance of means of individualization and differentiation. | uk_UA |
dc.publisher | RS Global Sp. z O.O. | uk_UA |
dc.subject | competence | uk_UA |
dc.subject | competency education | uk_UA |
dc.subject | natural competence | uk_UA |
dc.subject | competence approach | uk_UA |
dc.subject | junior schoolchildren | uk_UA |
dc.subject | inclusive education | uk_UA |
dc.title | ДИДАКТИЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ ПРИРОДОЗНАВЧОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧНІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ В УМОВАХ ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯ | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Розташовується у зібраннях: | Факультет дошкільної та спеціальної освіти |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
WORLD SCIENCE_4_44 - 3 том.pdf | 1,77 MB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.