Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/10498
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorГолуб, Надія Петрівна-
dc.contributor.authorГолуб, Володимир Миколайович-
dc.date.accessioned2019-06-05T07:48:04Z-
dc.date.available2019-06-05T07:48:04Z-
dc.date.issued2019-05-15-
dc.identifier.citationГолуб Н. П., Голуб В. М. (2019) Dydaktychni Umovy Formuvannia Pryrodoznavchoi Kompetentnosti Uchniv Pochatkovykh Klasiv v Umovakh Inkliuzyvnoho Navchannia. World Science. 4(44), Vol.3. doi: 10.31435/rsglobal_ws/30042019/6479uk_UA
dc.identifier.issn2413-1032-
dc.identifier.urihttps://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/10498-
dc.description.abstractThe article deals with the formation peculiarities of natural science competence of elementary school students. The definitions of "competency" and "competence" are specified. The literary analysis indicated a lack of study of the investigated problem in the context of educational reform. Didactic conditions for the formation of natural science competence in conditions of inclusive education are determined. The emphasis is focused on pedagogical technologies that involve individualization, differentiation and integration of learning. Integrated lessons contribute to the formation of substantive and interdisciplinary key competencies. In 1-2 classes the formation of natural science competence should be based on an integrated-subject basis with the predominance of game techniques. In 3-4 classes the formation of natural science competence should be based on an integrated-subject basis with the predominance of means of individualization and differentiation.uk_UA
dc.publisherRS Global Sp. z O.O.uk_UA
dc.subjectcompetenceuk_UA
dc.subjectcompetency educationuk_UA
dc.subjectnatural competenceuk_UA
dc.subjectcompetence approachuk_UA
dc.subjectjunior schoolchildrenuk_UA
dc.subjectinclusive educationuk_UA
dc.titleДИДАКТИЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ ПРИРОДОЗНАВЧОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧНІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ В УМОВАХ ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Факультет дошкільної та спеціальної освіти

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
WORLD SCIENCE_4_44 - 3 том.pdf1,77 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.