Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/12395
Назва: The algorithm of scientific concepts formation in the junior pupils in the learning process.
Автори: Лоюк, Оксана Вікторівна
Грітченко, Тетяна Яківна
Ключові слова: junior pupils
scientific concepts
visual-figurative thinking
conceptual thinking
problem question
hypothesis
meaningful generalization
mental activity formation
self-control
self-esteem
Дата публікації: 2020
Видавництво: Poland. Katowice : Publishing House of Katowice School of Technology
Бібліографічний опис: Нritchenko T., Loiuk O. The algorithm of scientific concepts formation in the junior pupils in the learning process. Theoretical and applied aspects of sustainable development. Poland. Katowice : Publishing House of Katowice School of Technology, 2020. Monograph 33. 227 p. Pp. 117–123.
Короткий огляд (реферат): The article reveals the urgency of the problem of scientific concepts formation in junior pupils. The algorithm for the scientific concepts formation in junior pupils has been based on the synthesis of M. Maslova’s concept of thinking integrity; Y. Ponomariov’s research on the inner action plan; Yu. Kulyutkin and G. Sukhobskaya’s position on transition from the operational components of visual-thinking to the content components of the conceptual, research psychologists (O. Kulchytska, O. Luk, O. Molyako, etc.) about the creative process structure; P. Halperin and N. Talyzina’s research results concerning mental actions and concepts formation. The conclusions about the algorithm effectiveness for the scientific concepts formation in junior Pupils in the process of studying the disciplines “I am in the world” and “Natural science” have been presented.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/12395
Розташовується у зібраннях:Факультет початкової освіти

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
algoritm rormuvania poniat.pdfНritchenko T., Loiuk O. The algorithm of scientific concepts formation in the junior pupils in the learning process. Theoretical and applied aspects of sustainable development. Poland. Katowice : Publishing House of Katowice School of Technology, 2020. Monograph 33. 227 p. Pp. 117–123.573,93 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.