Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/12840
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorАнікіна, Інесса Валеріївна-
dc.contributor.authorПолякова, Тетяна Михайлівна-
dc.date.accessioned2020-08-31T06:04:48Z-
dc.date.available2020-08-31T06:04:48Z-
dc.date.issued2020-04-
dc.identifier.citationАнікіна І.В., Полякова Т.М. Українське запозичення в російському художньому тексті кінця ХІХ – початкуХХ ст. як шлях збагачення лексичного фонду російської літературної мови// Науковий збірник «Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка». Випуск № 27, ч. 1. 2020.–С.46–54.uk_UA
dc.identifier.urihttps://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/12840-
dc.description.abstractУ статті теоретично охарактеризовано принцип українського лексичного запозичення в російському художньому тексті кінця ХІХ – початку ХХ ст. Функціонування лексичних українізмів у творах В. Г. Короленка, О. І. Купріна, І. О. Буніна розглядається як факт формування російської літературної мови на підставі загальнонародної або народно-розмовної мови. Відзначено, що російські письменники, які відтворюють українську реальність, вдаються до вербально-опосередкованого опису, в якому ключовим елементом (інокультурним вербальним стрижнем) є українські культуреми (український лінгвокультурний знак) та українізми. При цьому спостерігається типовість вибору українських лінгвокультурних знаків у російському художньому тексті з українською тематикою. Встановлено, що українські запозичення переважно представлені у прямій мові, в тій частині художнього тексту, де сукупність іншомовних елементів може не мати жорстких обмежень і сприймається природно (виклад інформації представниками іншої лінгвокультури рідною мовою); формальний зв’язок авторської нейтральної мови зі змістом творів на тему українського життя простежується у використанні колоритних українських лексем, але в меншій мірі: відчуваючи мальовничу силу українського слова, автор «зберігає» за традиційно-національними об’єктами, явищами їхні українські найменування, дозволяючи адресату сприймати предмет, стан дійових осіб у їхній реалістичній конкретності; наявність низки українських слів у російському художньому тексті пов’язана також із труднощами зображення інокультурних реалій за допомогою підбору різних типів російських номінацій: проблема полягає не стільки у предметно-логічних відмінностях міжмовних відповідностей лексем, скільки у відсутності в них аналогічних символічних функцій. Автори статті дійшли висновку, що вільне і системне залучення українських лексем у російське літературне вживання (зокрема, у твори з українською тематикою) призвело до збагачення російського соціокультурного контексту, до стабілізації культурно-мовної норми, яка зафіксована в лексикографічних джерелах значного прошарку.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherДрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франкаuk_UA
dc.relation.ispartofseriesУДК;81.37+811-
dc.subjectРосійська літературна моваuk_UA
dc.subjectХудожній текстuk_UA
dc.subjectРосійсько-українська міжмовна взаємодіяuk_UA
dc.subjectЗапозиченняuk_UA
dc.subjectЛінгвокультуремаuk_UA
dc.subjectУкраїнізмuk_UA
dc.titleУкраїнське запозичення в російському художньому тексті кінця ХІХ – початкуХХ ст. як шлях збагачення лексичного фонду російської літературної мовиuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Факультет філології та журналістики

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
СТАТТЯ.pdf315,59 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.