Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/12917
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorОсадченко, Інна Іванівна-
dc.contributor.authorМаслюк, Руслан Вадимович-
dc.date.accessioned2020-09-07T09:11:27Z-
dc.date.available2020-09-07T09:11:27Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationОсадченко І., Маслюк Р. Сутність та дискусійні питання проблеми академічної доброчесності. Гірська школа українських Карпат. 2020. № 22. С. 19–25.uk_UA
dc.identifier.issn1994-4845-
dc.identifier.urihttps://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/12917-
dc.description.abstractУ статті на основі аналізу наукових джерел та емпіричного матеріалу з’ясовано сучасну сутність поняття «академічна доброчесність / недоброчесність» та схарактеризовано дискусійні питання кола досліджуваної проблеми. Уточнено назву окремих видів плагіату зі вказівкою на практичні приклади та шляхи усунення таких помилок: прямий плагіат, набір цитат, цитування за цитуванням, неправильний переклад. Доведено, що до плагіату найменше вдаються ті здобувачі освіти та науковці, у котрих вимогливі викладачі ще на етапі перших років студентства не допускали порушення ними норм академічної доброчесності. Запропоновано з першого курсу університету навчати здобувачів освіти основам наукової етики та технологіям виконання наукових робіт. Узагальнено пропозиції дослідників щодо шляхів усунення академічної недоброчесності. Визначено психологічні причини порушення академічної доброчесності: заздрість стосовно наукових досягнень інших колег; страх перед невиконанням наукового завдання; комплекси неповноцінності, невпевненості та зневіри у своїх силах; лінь та використання легких шляхів виконання роботи; соціальна «мода» на поведінку за зразком пошуку легкого виконання будь-якої роботи тощо. Визначено дискусійні питання контексту самоплагіату як несвідомого порушення академічної доброчесності шляхом оприлюднення результатів дисертаційних робіт у перефразованих статтях тощо. Описано сутність прямої «академічної крадіжки», тобто оприлюднення чужих ідей до моменту їх публікації самим автором. Визначено методи убезпечення від прямої «академічної крадіжки» шляхом дотримання «дослідницько-авторської безпеки». Схарактеризовано методи уникнення окремих видів плагіату шляхом створення єдиної електронної бази даних щодо затвердження ученими радами закладів вищої освіти та наукових інститутів тем наукових досліджень з метою відстеження тенденцій сучасних науковопедагогічних досліджень та убезпечення їх дублювання. Вказано на значущість нормативно-правового забезпечення та дієвість механізмів покарання за вияв академічної недоброчесності. Наголошено на убезпеченні від несправедливого покарання шляхом кількаступеневої перевірки вірогідності наукового порушення тощо.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisher«Гірська школа Українських Карпат», ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника»uk_UA
dc.relation.ispartofseriesУДК;37.012-
dc.relation.ispartofseriesББК;74.2-
dc.subjectакадемічна доброчесністьuk_UA
dc.subjectакадемічна недоброчесністьuk_UA
dc.subjectплагіатuk_UA
dc.subjectвиди плагіатуuk_UA
dc.subjectправильність цитуванняuk_UA
dc.subjectсамоплагіатuk_UA
dc.titleСутність та дискусійні питання проблеми академічної доброчесностіuk_UA
dc.typeOtheruk_UA
Розташовується у зібраннях:Факультет соціальної та психологічної освіти



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.