Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/12917
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Осадченко, Інна Іванівна | - |
dc.contributor.author | Маслюк, Руслан Вадимович | - |
dc.date.accessioned | 2020-09-07T09:11:27Z | - |
dc.date.available | 2020-09-07T09:11:27Z | - |
dc.date.issued | 2020 | - |
dc.identifier.citation | Осадченко І., Маслюк Р. Сутність та дискусійні питання проблеми академічної доброчесності. Гірська школа українських Карпат. 2020. № 22. С. 19–25. | uk_UA |
dc.identifier.issn | 1994-4845 | - |
dc.identifier.uri | https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/12917 | - |
dc.description.abstract | У статті на основі аналізу наукових джерел та емпіричного матеріалу з’ясовано сучасну сутність поняття «академічна доброчесність / недоброчесність» та схарактеризовано дискусійні питання кола досліджуваної проблеми. Уточнено назву окремих видів плагіату зі вказівкою на практичні приклади та шляхи усунення таких помилок: прямий плагіат, набір цитат, цитування за цитуванням, неправильний переклад. Доведено, що до плагіату найменше вдаються ті здобувачі освіти та науковці, у котрих вимогливі викладачі ще на етапі перших років студентства не допускали порушення ними норм академічної доброчесності. Запропоновано з першого курсу університету навчати здобувачів освіти основам наукової етики та технологіям виконання наукових робіт. Узагальнено пропозиції дослідників щодо шляхів усунення академічної недоброчесності. Визначено психологічні причини порушення академічної доброчесності: заздрість стосовно наукових досягнень інших колег; страх перед невиконанням наукового завдання; комплекси неповноцінності, невпевненості та зневіри у своїх силах; лінь та використання легких шляхів виконання роботи; соціальна «мода» на поведінку за зразком пошуку легкого виконання будь-якої роботи тощо. Визначено дискусійні питання контексту самоплагіату як несвідомого порушення академічної доброчесності шляхом оприлюднення результатів дисертаційних робіт у перефразованих статтях тощо. Описано сутність прямої «академічної крадіжки», тобто оприлюднення чужих ідей до моменту їх публікації самим автором. Визначено методи убезпечення від прямої «академічної крадіжки» шляхом дотримання «дослідницько-авторської безпеки». Схарактеризовано методи уникнення окремих видів плагіату шляхом створення єдиної електронної бази даних щодо затвердження ученими радами закладів вищої освіти та наукових інститутів тем наукових досліджень з метою відстеження тенденцій сучасних науковопедагогічних досліджень та убезпечення їх дублювання. Вказано на значущість нормативно-правового забезпечення та дієвість механізмів покарання за вияв академічної недоброчесності. Наголошено на убезпеченні від несправедливого покарання шляхом кількаступеневої перевірки вірогідності наукового порушення тощо. | uk_UA |
dc.language.iso | other | uk_UA |
dc.publisher | «Гірська школа Українських Карпат», ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника» | uk_UA |
dc.relation.ispartofseries | УДК;37.012 | - |
dc.relation.ispartofseries | ББК;74.2 | - |
dc.subject | академічна доброчесність | uk_UA |
dc.subject | академічна недоброчесність | uk_UA |
dc.subject | плагіат | uk_UA |
dc.subject | види плагіату | uk_UA |
dc.subject | правильність цитування | uk_UA |
dc.subject | самоплагіат | uk_UA |
dc.title | Сутність та дискусійні питання проблеми академічної доброчесності | uk_UA |
dc.type | Other | uk_UA |
Розташовується у зібраннях: | Факультет соціальної та психологічної освіти |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Осадченко, Маслюк_ СУТНІСТЬ ТА ДИСКУСІЙНІ ПИТАННЯ ПРОБЛЕМИ АКАДЕМІЧНОЇ ДОБРОЧЕСНОСТІ.pdf | 4,72 MB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.