Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/13034
Назва: Development of psychological readiness of the high school students to enter higher educational institutions
Автори: Шеленкова, Наталія Леонідівна
Міщенко, Марина Сергіївна
Кравченко, Оксана Олексіївна
Ключові слова: Psychological Readiness
Admission to HEI
Entrant
Emotional Component
Motivational Component
Дата публікації: лип-2020
Видавництво: Springer, Cham
Бібліографічний опис: Kravchenko O., Shelenkova N., Mishchenko M. Development of psychological readiness of the high school students to enter higher educational institutions. AHFE 2020: Advances in Human Factors, Business Management and Leadership: International Conference on Applied Human Factors and Ergonomics, 2020. pp 407-413.
Короткий огляд (реферат): The research of the psychological readiness development of high school pupils to enter higher education institutions and to pass an external independent assessment based on the implementation of the author's program “Successful entrant” has been revealed in the article. The analysis of psychological literature on this issue has been made. The problem of professional self-determination of high school pupils, their psychological readiness for admission and its structure represented by emotional, motivational and volitional components have been considered. With the help of empirical research, the increase of levels of identified components and psychological readiness in general have been found out.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/13034
Розташовується у зібраннях:Факультет соціальної та психологічної освіти

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Development_of psychological_readiness.pdf419,66 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.