Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/13051
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorРябошапка, Ольга Володимирівна-
dc.date.accessioned2020-11-18T06:46:52Z-
dc.date.available2020-11-18T06:46:52Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationРябошапка О. В. Вплив книги на формування особистості дитини: історичний аспект. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах : зб. наук. пр. / [редкол.: А.В. Сущенко (голов. ред. та ін.)]. Запоріжжя: КПУ, 2020. Вип.70. Т.3. С. 20–24.uk_UA
dc.identifier.urihttps://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/13051-
dc.descriptionСтаттю присвячено проблемі виховання в дітей старшого дошкільного віку ціннісного ставлення до книги, а саме її історичному аспекту. Зазначено, що проблема морального виховання актуальна на сучасному етапі розвитку суспільства. Книга може виступати засобом морального виховання молодого покоління, але сучасний науково-технічний прогрес посунув її в бік. Тому сьогодні значення книги в суспільстві має переважно споживацький характер. Визначено, що однією із причин втрати актуальності книги є застарілі підходи до відбору її для дітей, що призводить до втрати значення художнього слова. Зазначено, що виховному значенню книги, зокрема художньому слову, надавали великого значення корифеї української педагогічної думки (Г. Ващенко, С. Русова, Г. Сковорода, В. Сухомлинский, К. Ушинський та ін.). Визначено, що останні дисертаційні дослідження стосовно значення дитячої книги зосереджені на видах виховання. Недостатньо дослідженим залишається вплив художнього слова на формування особистості дитини дошкільного віку, теоретичні підходи до означеної проблеми, зокрема історичний складник. У статті представлено ретроспективний аналіз функціонування книги від часів Київської Русі дотепер. У Київську добу книга виступала великою коштовністю та визначала соціальний і матеріальний статус її власника. З розвитком писемності книга стала ознакою освіченості її власника. Цінність книги полягає й у відображенні суспільно-політичних, історичних подій у світі, звичаїв, традицій та обрядів різних народів світу. З’ясовано тлумачення низки понять, як-от «книга», «дитяча література», «література для дітей» тощо. Визначено, що перші твори для дітей мали суто повчальний характер і датуються ще ХІІ століттям. Найдревнішим жанром дитячої літератури є фольклорний, який представлений забавлянками, приказками, прислів’ями, мирилками, загадками тощо. Найближчою та найулюбленішою для дітей є казка, народна й авторська. Відомо, що чимало дослідників казки водночас виступають її авторами. Зазначено, що важливим аспектом у виборі книги є її зміст. У сучасних умовах реформування змісту освіти педагогами виведено низку вимог до відбору та застосування книг у закладах дошкільної освіти.uk_UA
dc.publisherЗапоріжжя: КПУuk_UA
dc.relation.ispartofseriesУДК;002:159.923-053.2(091)-
dc.subjectдітиuk_UA
dc.subjectдошкільний вікuk_UA
dc.subjectкнигаuk_UA
dc.subjectдитяча літератураuk_UA
dc.subjectлітература для дітейuk_UA
dc.subjectвихованняuk_UA
dc.subjectморальне вихованняuk_UA
dc.titleВплив книги на формування особистості дитини: історичний аспектuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Факультет дошкільної та спеціальної освіти

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
5.pdf235,79 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.