Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/14094
Назва: Future Engineering Educators’ Professional Mobility: Challenges And Opportunities
Інші назви: Професійна мобільність майбутніх інженерів-педагогів: проблеми та перспективи
Автори: Малишевський, Олег Володимирович
Ключові слова: professional education
engineering and pedagogical education
professional mobility
engineering educator
proactive training
engineering and pedagogical training
professional education content
integrative processes
Дата публікації: 27-тра-2021
Видавництво: Умань : ВПЦ «Візаві»
Бібліографічний опис: Malyshevskyi O. Future engineering educators’ professional mobility: challenges and opportunities. Психолого-педагогічні проблеми сучасної школи. Умань: Візаві, 2021. Вип. 1(5). С. 143–150.
Серія/номер: УДК;378.018.8:377.011.3-051]:316.444.5
Короткий огляд (реферат): The paper substantiates the rationale for professional mobility formation in engineering educators. We emphasize the importance of professional mobility as a quality parameter of future engineering educators’ training. The research outlines the main modernization tendencies in engineering and pedagogical education content contributing to future specialists’ professional mobility. The study substantiates the principle of proactive training aimed at making engineering and pedagogical training oriented towards higher professional education seekers’ future professional activity. We note that proactive training is crucial in determining educational program content as well as the choice of learning activity organization forms and educational technology for the intensification of engineering and pedagogical training and professional mobility formation.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/14094
ISSN: 2706-6258
Розташовується у зібраннях:Факультет інженерно-педагогічної освіти

Файли цього матеріалу:
Файл РозмірФормат 
235971-Текст статті-539522-1-10-20210630.pdf513,92 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.