Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/14094
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorМалишевський, Олег Володимирович-
dc.date.accessioned2021-10-07T13:37:07Z-
dc.date.available2021-10-07T13:37:07Z-
dc.date.issued2021-05-27-
dc.identifier.citationMalyshevskyi O. Future engineering educators’ professional mobility: challenges and opportunities. Психолого-педагогічні проблеми сучасної школи. Умань: Візаві, 2021. Вип. 1(5). С. 143–150.uk_UA
dc.identifier.issn2706-6258-
dc.identifier.urihttps://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/14094-
dc.description.abstractThe paper substantiates the rationale for professional mobility formation in engineering educators. We emphasize the importance of professional mobility as a quality parameter of future engineering educators’ training. The research outlines the main modernization tendencies in engineering and pedagogical education content contributing to future specialists’ professional mobility. The study substantiates the principle of proactive training aimed at making engineering and pedagogical training oriented towards higher professional education seekers’ future professional activity. We note that proactive training is crucial in determining educational program content as well as the choice of learning activity organization forms and educational technology for the intensification of engineering and pedagogical training and professional mobility formation.uk_UA
dc.publisherУмань : ВПЦ «Візаві»uk_UA
dc.relation.ispartofseriesУДК;378.018.8:377.011.3-051]:316.444.5-
dc.subjectprofessional educationuk_UA
dc.subjectengineering and pedagogical educationuk_UA
dc.subjectprofessional mobilityuk_UA
dc.subjectengineering educatoruk_UA
dc.subjectproactive traininguk_UA
dc.subjectengineering and pedagogical traininguk_UA
dc.subjectprofessional education contentuk_UA
dc.subjectintegrative processesuk_UA
dc.titleFuture Engineering Educators’ Professional Mobility: Challenges And Opportunitiesuk_UA
dc.title.alternativeПрофесійна мобільність майбутніх інженерів-педагогів: проблеми та перспективиuk_UA
Розташовується у зібраннях:Факультет інженерно-педагогічної освіти

Файли цього матеріалу:
Файл РозмірФормат 
235971-Текст статті-539522-1-10-20210630.pdf513,92 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.