Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/14107
Title: Соціально-психологічна підтримка учасників освітнього процесу в умовах дистанційного навчання
Authors: Міщенко, Марина Сергіївна
Кравченко, Оксана Олексіївна
Keywords: дистанційне навчання
пандемія
діти з особливими потребами
інклюзія
Issue Date: 2021
Publisher: «Гельветика»
Citation: Кравченко О.О., Міщенко М.С. Соціально-психологічна підтримка учасників освітнього процесу в умовах дистанційного навчання. Вісник Львівського університету. Серія психологічні науки. 2021. Випуск 8. С. 90–99
Series/Report no.: УДК;316.6:005.583-057.87]:37.018.43
Abstract: Стаття присвячена дослідженню соціально-психологічній підтримці учасників освітнього процесу в умовах дистанційного навчання. Визначено ефективні технології соціально-психологічної підтримки в умовах дистанційного навчання. Показано, що пандемія сприяє розвитку соціально-психологічним та індивідуально-психологічним негативним наслідкам. З’ясовано, що карантині обмеження вплинули на самопочуття учнів, а саме: особливості життєдіяльності школярів, психоемоційний стан, відсутність традиційно організованих занять фізичною культурою в умовах вимушеної ізоляції, обмеження можливості прогулянок на свіжому повітрі, відсутніх «живого» спілкування з ровесниками, розмивання традиційного поняття дружби, товариських відносин, велике навчальне навантаження, підвищений об’єм домашніх завдань, вільний доступ до великого арсеналу гаджетів і соціальних мереж. У статті розглянуто основні переваги та недоліки дистанційної освіти в сучасних умовах. Серед основних переваг виділено вільний доступ до навчання, широта охоплення, зручність, мобільність, індивідуальний підхід. Основними недоліками слід вважати проблеми мотивації, ідентифікації, та розвитку комунікативних навичок. Розглянуто особливості дистанційного навчання для дітей з особливими освітніми потребами та виділено переваги дистанційного навчання дітей з особливими освітніми потребами: індивідуалізація освітнього процесу, доступ до освітніх ресурсів, можливість актуалізації та збільшення часу на самостійну роботу, розвиток пізнавальної активності та навиків самоконтролю. Досліджено ефективні технології соціально-психологічної підтримки в умовах дистанційного навчання. Виявлено, що інклюзивний туризм та природотерапія є найзатребуванішими щодо соціально-психологічної реабілітації та фізичної активності дітей. Інклюзивний туризм сприяє покращенню не лише соціального і психологічного статусу учнів з особливими освітніми потребами, але й безпосередньо здійснює позитивний вплив на їх соматичний статус і загальний фізичний стан. Робота спонукає до подальших досліджень розвитку інклюзивного туризму в умовах пандемії.
URI: https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/14107
Appears in Collections:Факультет соціальної та психологічної освіти



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.