Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/14135
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorДенисик, Григорій Іванович-
dc.contributor.authorВальчук-Оркуша, Оксана Миколаївна-
dc.contributor.authorСитник, Олексій Іванович-
dc.contributor.authorКозинська, Ірина Петрівна-
dc.contributor.authorБезлатня, Любов Олександрівна-
dc.date.accessioned2021-10-12T05:40:40Z-
dc.date.available2021-10-12T05:40:40Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationДенисик Г., Вальчук-Оркуша О., Ситник О., Козинська І. та Безлатня Л. (2021). Врахування регіональних екологічних умов у функціонуванні дорожніх ландшафтно-інженерних систем. Журнал геології, географії та геоекології , 30 (2), 231- 238. https://doi.org/https://doi.org/10.15421/112120uk_UA
dc.identifier.issn2617-2119-
dc.identifier.urihttps://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/14135-
dc.description.abstractРозглянуто вплив регіональних і локальних природних умов на процес розбудови і функціонування дорожніх ландшафтно-інженерних систем (ДЛІС) – сучасних активно діючих автомобільних доріг з належною їм інфраструктурою. Зазначено, що у порівнянні з іншими антропогенними, дорожнім ландшафтам, географи-природничники й ландшафтознавці не приділяють належної уваги, особливо це стосується впливу регіональних і локальних природних умов на їх функціонування. На прикладі своєрідного за природними умовами і ландшафтною структурою регіону – Поділля, розглянуто три природних чинника, які суттєво впливають на функціонування ДЛІС регіону, зокрема й прояв в них несприятливих процесів. Серед цих чинників – широке розповсюдження (72% території Поділля) і значні товщі лесових порід (до 5-7 м), висотна диференціація поверхні та зливовий характер атмосферних опадів. Ці чинники створюють передумови для розвитку несприятливих процесів у ДЛІС, особливо якщо вони підсилюються необґрунтованою їх розбудовою і нераціональною експлуатацією ДЛІС Поділля. Детальніше це розглянуто на двох натурних ділянках активно функціонуючих дорожніх ландшафтно-інженерних систем: Хмельницький-Вінниця (околиці с. Якушинці) й Вінниця-Умань (околиці містечка Вороновиця). Зазначено, що вплив локальних особливостей природних умов та зумовлених ними несприятливих процесів часто залежить від приуроченості ДЛІС до двох найдинамічніших типів місцевостей Поділля – схилового і заплавного. Прояв локальних особливостей природних умов і ландшафтних комплексів розглянуто на прикладі найбільш розповсюджених у межах Поділля схилового типу місцевостей – урочищ балок, які перетинають дорожні ландшафтно-інженерні системи. Показано, що як регіональні, так і локальні особливості природних умов Поділля та їх вплив на функціонування дорожніх ландшафтно-інженерних систем необхідно розглядати на фоні прояву зональних природних чинників та сучасних умов розвитку суспільства. Врахування регіональних і локальних природних особливостей у процесі розбудови та функціонування ДЛІС – один із реальних шляхів їх тривалого і безпечного раціонального використання.uk_UA
dc.publisherПП «Ліра ЛТД»uk_UA
dc.subjectДорожні ландшафтиuk_UA
dc.subjectдорожні ландшафтно-інженерні системиuk_UA
dc.subjectПоділляuk_UA
dc.subjectрегіональні природні умовиuk_UA
dc.subjectдорожні мікроосередкиuk_UA
dc.subjectнесприятливі процесиuk_UA
dc.subjectраціональне функціонуванняuk_UA
dc.titleВрахування регіональних природних умов у функціонуванні дорожніх ландшафтно- інженерних системuk_UA
dc.title.alternativeTaking into account regional environmental conditions in the functioning of road landscape- engineering systemsuk_UA
Розташовується у зібраннях:Природничо-географічний факультет

Файли цього матеріалу:
Файл РозмірФормат 
Стаття.pdf922,3 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.