Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/14142
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorОсіпчук, Галина Валентинівна-
dc.date.accessioned2021-10-12T06:08:57Z-
dc.date.available2021-10-12T06:08:57Z-
dc.date.issued2021-07-
dc.identifier.citationОсіпчук Г. В. Концепт ‘ДОБРО-ЗЛО’ в сучасних українських і польських літературних казках. Нова філологія: збірник наукових праць. № 81. Том ІІ. 2021. С. 53–60.uk_UA
dc.identifier.urihttps://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/14142-
dc.description.abstractУ статті досліджено концепт ‘ДОБРО-ЗЛО’ в сучасних літературних казках українського і польського народів. Окреслено коло мовознавців, які займаються питаннями концептуальної лінгвістики, акцентовано увагу на вагомому внеску сучасних зарубіжних і вітчизняних науковців в означену проблему, змальовано перспективу провідних наукових розвідок. Увиразнено індивідуальну неповторність творчого підходу кожного з народів до складання казок, охарактеризовано літературну казку як твір художнього спрямування, деталізовано особливості авторського творчого підходу сучасних письменників до підбору лексем на позначення концепту ‘ДОБРО-ЗЛО’, вказано на культурні і ментальні ознаки формування концепту в авторських казках. Виокремлено вербальні засоби концепту в сучасному казковому дискурсі, узагальнено репрезентативні номінації за семантикою, зіставлено семантичні моделі його вираження в казках, виявлено універсальні і відмінні ознаки концепту в українській та польській мовах. Наголошено на тому, що різні за характером найменування та описи означеного концепту деталізують окремі риси казкових героїв, виступають фоном для подій, описаних письменником. Відзначено роль концепту ‘ДОБРО-ЗЛО’ як важливого текстотвірного елемента, що виконує змістову, стилістичну, емоційну й оцінну дію, та допомагає у виконанні основної функції літературної казки – виховної, формуючи у читача стійкі моральні цінності. Вказано на фольклорну основу літературних казок обох народів. Звернено увагу, що лексеми з означеною семантикою переплітаються та взаємодіють одна з одною, сприяючи глибшому розумінню художньої природи твору. Зіставне тло дає підстави вважати концепт унікальним поняттям етнічної культури, які характеризують спільні та відмінні риси українського і польського народів: чуттєвість і раціональність, мрійливість і прагматизм, віру в можливість впливу на свою долю, що демонструють шлях формування менталітету певного народу, тобто концепт ‘ДОБРО-ЗЛО’ є репрезентантом національної культури.uk_UA
dc.publisherВидавничий дім «Гельветика»uk_UA
dc.relation.ispartofseriesУДК;81'1:[821.161.2-34+821.162.1-34]-
dc.subjectкогнітивна лінгвістикаuk_UA
dc.subjectлітературна казкаuk_UA
dc.subjectконцептuk_UA
dc.subjectказкові образиuk_UA
dc.subjectконцептуальна картина світуuk_UA
dc.subjectнаціональна культураuk_UA
dc.titleКОНЦЕПТ ‘ДОБРО-ЗЛО’ В СУЧАСНИХ УКРАЇНСЬКИХ І ПОЛЬСЬКИХ ЛІТЕРАТУРНИХ КАЗКАХuk_UA
Розташовується у зібраннях:Факультет філології та журналістики

Файли цього матеріалу:
Файл РозмірФормат 
Conchept DOBRO-ZLO v cuchasnyx ukr. i polsk. lit. cfzcax.pdf560,94 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.