Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/14370
Назва: PEDAGOGY OF ACTION: A COMPARATIVE ANALYSIS OF V.A. LAY’S AND K.D. USHYNSKY’S PEDAGOGICAL WORK
Інші назви: Педагогіка дії: порівняльний аналіз педагогічної діяльності В.А. Лая та К.Д. Ушинського
Автори: Бойчевська, Ілона Борисівна
Веремюк, Людмила Леонідівна
Ключові слова: pedagogy of action
V.A. Lay
K.D.Ushynsky
school of action
Дата публікації: 2020
Видавництво: Умань: ВПЦ «Візаві»
Бібліографічний опис: Boichevska I., Veremiuk L. Pedagogy of action: a comparative analysis of V.A. Lay’s and K.D. Ushynsky’s pedagogical work. Проблеми підготовки сучасного вчителя. Умань: ВПЦ «Візаві», 2020. С. 38–48.
Серія/номер: УДК;37.09(430:477)(092)
Короткий огляд (реферат): The article presents a comparative analysis of the ideas of the German pedagogue V.A. Lay and the national pedagogue K.D. Ushynsky. It has been determined that didactics occupies a special place in the heritage of both pedagogues. The development of ideas of “school of action” in pedagogical theory and practice of Ukraine has been analyzed. In the result of the conducted analysis of pedagogical ideas of national scientists the authors show that the development of “pedagogy of action” in national pedagogical science in the late 19th – early 20th century was closely connected with the socio-political movement in Ukraine. Much attention has been paid to the influence of pedagogical principles of the “school of action” on the pedagogical theory and practice of Ukraine in the specified period.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/14370
Розташовується у зібраннях:Факультет іноземних мов

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
pedagogy_of_action_a_comparative_analysis.pdf347,97 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.