Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/14370
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorБойчевська, Ілона Борисівна-
dc.contributor.authorВеремюк, Людмила Леонідівна-
dc.date.accessioned2021-12-09T11:21:46Z-
dc.date.available2021-12-09T11:21:46Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationBoichevska I., Veremiuk L. Pedagogy of action: a comparative analysis of V.A. Lay’s and K.D. Ushynsky’s pedagogical work. Проблеми підготовки сучасного вчителя. Умань: ВПЦ «Візаві», 2020. С. 38–48.uk_UA
dc.identifier.urihttps://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/14370-
dc.description.abstractThe article presents a comparative analysis of the ideas of the German pedagogue V.A. Lay and the national pedagogue K.D. Ushynsky. It has been determined that didactics occupies a special place in the heritage of both pedagogues. The development of ideas of “school of action” in pedagogical theory and practice of Ukraine has been analyzed. In the result of the conducted analysis of pedagogical ideas of national scientists the authors show that the development of “pedagogy of action” in national pedagogical science in the late 19th – early 20th century was closely connected with the socio-political movement in Ukraine. Much attention has been paid to the influence of pedagogical principles of the “school of action” on the pedagogical theory and practice of Ukraine in the specified period.uk_UA
dc.publisherУмань: ВПЦ «Візаві»uk_UA
dc.relation.ispartofseriesУДК;37.09(430:477)(092)-
dc.subjectpedagogy of actionuk_UA
dc.subjectV.A. Layuk_UA
dc.subjectK.D.Ushynskyuk_UA
dc.subjectschool of actionuk_UA
dc.titlePEDAGOGY OF ACTION: A COMPARATIVE ANALYSIS OF V.A. LAY’S AND K.D. USHYNSKY’S PEDAGOGICAL WORKuk_UA
dc.title.alternativeПедагогіка дії: порівняльний аналіз педагогічної діяльності В.А. Лая та К.Д. Ушинськогоuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Факультет іноземних мов

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
pedagogy_of_action_a_comparative_analysis.pdf347,97 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.