Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/14663
Назва: Comparative research in the field of professional education of preschool teachers: comparative content analysis as a method of authentic interpretation of concepts
Автори: Melnyk, N. I., Bogush, A. M., Vertuhina, V. M., Trofaila, N. D., & Rohalska, N. V.
Ключові слова: Comparative Content Analysis
Comparative Researches
Interpretation
Speech-Thinking Activity
Дата публікації: 2021
Видавництво: American Linguist Association
Бібліографічний опис: Melnyk, N. I., Bogush, A. M., Vertuhina, V. M., Trofaila, N. D., & Rohalska, N. V. (2021). Comparative research in the field of professional education of preschool teachers: comparative content analysis as a method of authentic interpretation of concepts. Linguistics and Culture Review, 5(S2), 231-245.
Короткий огляд (реферат): The article is devoted to the disclosure of psycholinguistic aspects of comparative research, in particular the specifics of speech and thinking activities of the comparativist in the application of comparative content analysis of Ukrainian and English scientific pedagogical terminology. Theoretical aspects of comparative content analysis in comparative pedagogical research are revealed, which consist in: objectivity of system and quantitative description of the available content of the term; counting the semantic units represented in the information array that are determined; objectivity of conclusions and rigour of a procedure; quantification of text processing with the subsequent interpretation of the results of the analytical review of the phenomenon under study.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/14663
Розташовується у зібраннях:Факультет дошкільної та спеціальної освіти



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.