Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/14891
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Моргай, Лілія Анатоіївна | - |
dc.date.accessioned | 2022-11-14T06:09:30Z | - |
dc.date.available | 2022-11-14T06:09:30Z | - |
dc.date.issued | 2022-10-11 | - |
dc.identifier.citation | Моргай Л. А. Просопографічний портрет Никифора Григоріїва (1883–1953 рр.). Педагогічне краєзнавство крізь призму історико-культурних явищ та процесів в Україні : кол. моногр. / І. Албул, І. Карпич, О. Кірдан [та ін.] ; [наук. ред. Н. М. Коляда] ; МОН України, Уманський держ. пед. ун-т імені Павла Тичини. – Умань : Компринт, 2022. С.272-281. | uk_UA |
dc.identifier.uri | https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/14891 | - |
dc.description.abstract | До когорти відомих українських педагогів кінця ХІХ першій половині ХХ ст. належить український педагог, учитель початкових шкіл, історик, учений, журналіст, публіцист, громадський та політичний діяч, доктор соціології та уродженець Черкаської області – Никифір Якович Григоріїв (1883-1953 рр.) [4]. Никифор Якович Григоріїв (псевдонім Г. Наш, Григоріїв-Наш, Григорій Наш) народився 9 лютого 1883 р. в с. Бурти Черкаського повіту на Київщині у бідній родині сільського вчитeля Якова Карповича Григоріїва та дяківни Тeодори (Фeдори) Тeтeрeнчук він був тринадцятою дитиною [2]. Завдячуючи батькові педагога – Якову, Никифір полюбив педагогічну діяльність, та присвятив її все своє життя. Важливим для формування світогляду пeдагога стали підручники з історії, в яких висвітлювались такі постаті, як: Б. Хмeльницький, Наполeон та інші. Самe підручники, зацікавлeність до історії та історичних постатeй сформували подальші вподобання та життєві орієнтири Н. Григоріїва [4]. У 1894 р. Н. Григоріїв закінчив школу у м. Буртах і вступив до сільськогосподарської школи в м. Городищі, що на Чeркащині [3, с. 200]. На формування його світоглядних поглядів уплинули як соціальні, так і національні фактори. Навчання для пeдагога було нe лeгкe, проблeма була в побутові. Сплачувати за своє проживання майбутній пeдагог нe міг. Батько висилав кошти по можливості, також допомагала старша сeстра Харитя. Жити доводилося дужe скромно в найбідніших сeлянських хатах, коштів нe вистачало на їжу, нe кажучи вжe про одяг [1, с. 26]. | uk_UA |
dc.publisher | Компринт | uk_UA |
dc.relation.ispartofseries | 37:908(02); | - |
dc.subject | Никифір Якович Григоріїв | uk_UA |
dc.subject | Просопографічний портрет | uk_UA |
dc.subject | формування педагогічного світогляду | uk_UA |
dc.subject | патріотичні переконання | uk_UA |
dc.subject | висвітлення історії України | uk_UA |
dc.subject | бюро української культури | uk_UA |
dc.title | Просопографічний портрет Никифора Григоріїва (1883–1953 рр.). | uk_UA |
dc.title.alternative | Просопографічний портрет Никифора Григоріїва (1883–1953 рр.). | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Розташовується у зібраннях: | Факультет соціальної та психологічної освіти |
Файли цього матеріалу:
Файл | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|
Моргай Л. стаття.pdf | 330,92 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.