Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/15466
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorКолісніченко, Ангеліна Іванівна-
dc.date.accessioned2023-06-28T13:14:55Z-
dc.date.available2023-06-28T13:14:55Z-
dc.date.issued2022-09-
dc.identifier.citationKolisnichenko, A. Teacher's Facilitating of the Students' Learning Autonomy During the War via Video Aids: A Case Study of the English Methodology Teaching. Věda a perspektivy. Praha, 2022. № 9(16). 100‒109.uk_UA
dc.identifier.issn2695-1584-
dc.identifier.issn2695-1592-
dc.identifier.urihttps://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/15466-
dc.descriptionhttps://doi.org/10.52058/2695-1592-2022-9(16)-100-109uk_UA
dc.description.abstractAbstract. This article aims to cover the teacher's role as a guide and facilitator for students’ learning autonomy development by using video aids. The resources and tools for creating and sharing such aids are described. The methodology includes the research method of a case study to investigate the benefits of video aids usage for teaching English Methodology teaching course during martial law. Investigating this issue, the author used a survey as the main research method which was suggested to students for quantitative and qualitative analysis. The analysis of the respondents’ answers and experience with the video aids use during the war made it possible to answer the research question if this technology is useful and worth implementing in the educational process. The results of the research showed that video aids are helpful and have a number of benefits but they cannot replace live online or traditional offline lessons. The main problem that was defined by students is a lack of communication between students and the teacher. But video aids are very important if such communication is impossible because of war or any other extraordinary reasons.uk_UA
dc.publisherMezinárodní Ekonomický Institut s.r.o. , Česká republikauk_UA
dc.relation.ispartofseriesDOI;10.52058/2695-1592-2022-9(16)-100-109-
dc.subjectvideo aidsuk_UA
dc.subjectasynchronous learninguk_UA
dc.subjectmartial lawuk_UA
dc.subjectwaruk_UA
dc.subjectonline modeuk_UA
dc.subjectlearner autonomousuk_UA
dc.subjectdelayed interactionuk_UA
dc.titleTEACHER'S FACILITATING OF THE STUDENTS' LEARNING AUTONOMY DURING THE WAR VIA VIDEO AIDS: A CASE STUDY OF THE ENGLISH METHODOLOGY TEACHINGuk_UA
dc.title.alternativeСприяння викладача начальній автономності студентів під час війни засобами відео матеріалів: приклад викладання методики навчання англійської мовиuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Факультет іноземних мов

Файли цього матеріалу:
Файл РозмірФормат 
Наукові перспективи_2022_репозитарій.pdf670,51 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.