Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/15677
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorСеменчук, Василь Васильович-
dc.date.accessioned2023-11-10T13:43:36Z-
dc.date.available2023-11-10T13:43:36Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationСеменчук В. В. Аранжування як вид творчої діяльності музиканта. Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка / [редактори-упорядники М. Пантюк, А. Душний, В. Ільницький, І. Зимомря]. – Дрогобич: Видавничий дім «Гельветика», 2022. – Вип. 52. Том 3. – 274 с. (52–60).uk_UA
dc.identifier.urihttps://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/15677-
dc.descriptionhttp://www.aphn-journal.in.ua/archive/52_2022/part_3/52-3_2022.pdf#page=52uk_UA
dc.description.abstractУ статті розглянуто актуальні питання вокально-хорового аранжування, зокрема українських народних пісень. Вказано суттєві відмінності аранжування для хору народно-пісенних джерел від роботи з творами композитор ської творчості. Обґрунтовано важливість питаннь щодо глибини обробки першоджерела при аранжуванні фоль клорного зразка. Охарактеризовано різноманіття композиторських технік на сучасному етапі при аранжуванні народних пісень. Розкрито особливості діяльності аранжувальника, як специфічного багатогранного творчого феномену, який втілює в собі аспекти композиторської, дослідницької, редакторської та частково виконавської роботи. Визначено основні етапи планування та процесу аранжування. Запропоновано шлях досягнення музичної динаміки обробки – авторський «дорозвиток» наспіву, де аранжувальник має повне право «дотворити» фрагмен ти мелодії, змінювати їх відповідно до емоційно-змістовного задуму, вводити самостійний тематичний матеріал. Звернено увагу на те, що у кожній авторській обробці має бути присутня так звана «родзинка» – яскрава, образна музична деталь. Відсутність такої «родзинки» робить обробку нудною, рутинною, а виконавців ставить у дуже складне становище, коли вони самі (вірніше, хормейстер) повинні шукати способи оживити, одухотворити вико нувану ними обробку. Поряд з вільною обробкою розглянуто метод фольклорної імпровізації (О. Некрасова), коли поєднуються творчий процес створювача та співавтора-інтерпретатора. Доведено, що застосування на практи ці вокально-хорового аранжування розглянутих особливостей на прикладі українських народних пісень створюють передумови його різного трактування і наближають діяльність аранжувальника до повноцінного композиторсько го процесу. Таким чином аранжування, як вид творчої діяльності музикантів, є актуальним перспективним завданням для багатьох дослідників та практиків у різних галузях мистецтваuk_UA
dc.publisherДрогобич: Видавничий дім «Гельветика»uk_UA
dc.subjectтворча діяльність, аранжування, вільна авторська обробка, фольклорна імпровізація, україн ська народна пісня, вокально-хорове мистецтво, вокально-хоровий колективuk_UA
dc.titleАранжування як вид творчої діяльності музикантаuk_UA
dc.title.alternativeАранжування як вид творчої діяльності музикантаuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Факультет мистецтв

Файли цього матеріалу:
Файл РозмірФормат 
АРАНЖУВАННЯ ЯК ВИД ТВОРЧОЇ ДІЯЛЬНОСТІ МУЗИКАНТА.pdf670,45 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.