Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/16054
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorМоргай, Лілія Анатоіївна-
dc.date.accessioned2024-01-17T09:29:50Z-
dc.date.available2024-01-17T09:29:50Z-
dc.date.issued2023-11-11-
dc.identifier.citationМоргай Л.А. Викладання рідної історії в педагогічній спадщині Никифора Яковича Григоріїва (1883-1953 рр.). Педагогічне краєзнавство крізь призму історико-культурних явищ та процесів в Україні : зб. матеріалів Всеукр. наук.-практ. конф. (Умань, 21 листоп. 2023 р.) / МОН України, Уманський держ. пед. ун-т імені Павла Тичини, Ф-т соц. та психологічної освіти, Каф. соц. пед. та соц. роботи ; [редкол.: О. О. Кравченко (голов. редкол.), Н. М. Коляда, Н. В. Левченко ; рец.: О. Б. Петренко, О. Л. Кірдан]. – Київ : Компринт, 2023. С. 113-116.uk_UA
dc.identifier.urihttps://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/16054-
dc.description.abstractНикифор Якович Григоріїв – видатний педагог, історик і громадський діяч України. Своє бачення щодо навчання дітей рідній історії педагог виклав у таких працях як: «Про навчання дітей рідній історії (1917 р.) та «Історія України в народних думах та піснях (1918 р.)». Педагог наголошував: «Людина лиш тоді стає певним активним не мертвим членом нації, коли досконало знає, хто вона і з якого вона роду, коли дійсно знає його історичну долю, його колію в історичному житті, його продовжену національну вдачу, здібності, хист… знає й виразно відчуває ті прикмети, що відзначають його як окрему націю. Коли знає, що в того народу є вічною цінною, характерною і що тимчасово поверхневого. Коли розуміє, чому саме цей народ має такі-то риси національного обличчя, а не інакше; коли безпосередньо не тільки відчуває всіма фібрами душі, а й впевнено, щохвилини розуміє свою органічно- психологічну належність до своєї нації, а не до іншої». Нація – це спільність людей, що історично склалася, виникла на основі спільної мови, території, економічного життя і психічного складу, який проявляється у спільності культури. Значну увагу педагог приділив національному аспекті виховання дітей. На його погляд у дітях повинні плекати, розвивати не тільки любов до рідної нації, а і розумову свідомість своєї рідної нації, що зветься національними гордощами. Якщо не дотримуватись цієї позиції навчання, то діти виростуть каліками: «…щоб не було таких національних калік, ми повинні дітей своїх змалку виховувати з ясним і певним національним поглядом, ми морально зобов’язані подбати, щоб діти наші не були безбатченками і не блукали по чужих хатах, щоб на них не тикали пальцями, щоб вони знали – хто їх батьки і чиї вони діти» – стверджував Н. Я. Григоріївuk_UA
dc.publisherКиїв : Компринтuk_UA
dc.subjectНикифор Якович Григоріївuk_UA
dc.subjectнаціяuk_UA
dc.subjectнавчання дітей рідній історіїuk_UA
dc.subjectнаціональні аспекти виховання дітеuk_UA
dc.subjectметодика викладання історіїuk_UA
dc.subjectукраїнізація державностіuk_UA
dc.titleВикладання рідної історії в педагогічній спадщині Никифора Яковича Григоріїва (1883-1953 рр.).uk_UA
dc.title.alternativeВикладання рідної історії в педагогічній спадщині Никифора Яковича Григоріїва (1883-1953 рр.).uk_UA
dc.typeThesisuk_UA
Розташовується у зібраннях:Факультет соціальної та психологічної освіти

Файли цього матеріалу:
Файл РозмірФормат 
тези Моргай Л.А..pdf467,66 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.