Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/16327
Назва: | Логіко-методологічний аналіз змісту фізичних понять в контексті формування наукової картини світу у профільних класах з поглибленим вивченням фізики |
Інші назви: | Логіко-методологічний аналіз змісту фізичних понять в контексті формування наукової картини світу у профільних класах з поглибленим вивченням фізики |
Автори: | Терещук, Сергій Іванович |
Ключові слова: | релятивістська маса наукова картина світу спеціальна теорія відносності квантова теорія маса енергія імпульс маса спокою енергія спокою |
Дата публікації: | 31-жов-2023 |
Видавництво: | Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини |
Бібліографічний опис: | Терещук, С. (2023). ЛОГІКО-МЕТОДОЛОГІЧНИЙ АНАЛІЗ ЗМІСТУ ФІЗИЧНИХ ПОНЯТЬ В КОНТЕКСТІ ФОРМУВАННЯ НАУКОВОЇ КАРТИНИ СВІТУ У ПРОФІЛЬНИХ КЛАСАХ З ПОГЛИБЛЕНИМ ВИВЧЕННЯМ ФІЗИКИ. Психолого-педагогічні проблеми сучасної школи, (2(10), 121–131. https://doi.org/10.31499/2706-6258.2(10).2023.290580 |
Короткий огляд (реферат): | У статті здійснено аналіз понять «маса», «маса спокою», «релятивістська маса» «енергія» та розглянуто їх змістове наповнення відповідно до сучасних наукових уявлень. Проведено аналіз вказаних понять у підручниках фізики та відповідність їх сучасним науковим теоріям ‒ спеціальної теорії відносності та квантової теорії. На підставі проведеного аналізу наукової літератури, показано, що згідно з формалізмом Мінковського маса є скалярною величиною, яка залежить від 4-вектора імпульсу, а тому не залежить від вибору системи відліку. Введення поняття релятивістської маси та функціонального звʼязку маси та швидкості є невиправданим. У методиці навчання фізики необхідно враховувати вказані особливості, оскільки у підручниках зустрічається неправильний або неточний виклад понять «маса спокою», «енергія спокою», «повна енергія» та звʼязок енергії спокою із швидкістю світла у вакуумі. Вказані поняття відіграють важливу роль при формуванні наукової картини світу в учнів ліцеїв. Ключові слова: наукова картина світу; спеціальна теорія відносності; квантова теорія; маса; енергія; імпульс; маса спокою; енергія спокою; релятивістська маса. |
Опис: | https://doi.org/10.31499/2706-6258.2(10).2023.290580 |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/16327 |
ISSN: | ISSN 2706-6258 |
Розташовується у зібраннях: | Факультет фізики, математики та інформатики |
Файли цього матеріалу:
Файл | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|
Терещук_Логіко_методологічний_аналіз.pdf | 434,23 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.