Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/16424
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorЦибулько, Анна Олександрівна-
dc.date.accessioned2024-04-26T08:27:16Z-
dc.date.available2024-04-26T08:27:16Z-
dc.date.issued2023-01-31-
dc.identifier.citationЦибулько А. О. Теоретичні основи навчання читанню дітей дошкільного віку із порушенням мовлення. Інноваційна педагогіка. 2023. Вип. 55. Т. 3. С. 90–93.uk_UA
dc.identifier.urihttps://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/16424-
dc.descriptionhttp://innovpedagogy.od.ua/archives/2023/55/part_3/18.pdfuk_UA
dc.description.abstractСтаття присвячена теоретичному аспекту навчання читанню дітей дошкільного віку із порушеннями мовленнєвого розвитку. Зокрема, розглядається вплив порушень мовленнєвого розвитку на успішність оволодіння дитиною грамотою, а саме засвоєння навички читання. Висвітлюються основні передумови, що необхідні для формування навички читання у дітей із порушеннями мовлення: формування базових пізнавальних процесів, уваги, смислового сприймання, вербально-логічного мислення, зорової та слухової пам’яті; з боку мовлення – сформованість усіх сторін мовлення (лексичної, граматичної, фонетико-фонематичної та зв’язного мовлення). Наголошується на важливості опанування дитиною звукової сторони слова, як важливому попередньому етапі оволодіння читанням. Матеріали статті виявляють як досягнення у методиці навчання дітей читання, так і проблемні питання. Поставлено питання чинників, які зумовлюють труднощі під час опанування дітьми навички читання, до яких віднесено нестійкість уваги, складності переключення, недостатність розвитку словесно-логічного мислення, недостатню спостережливість щодо мовленнєвих явищ, труднощі у запам'ятовуванні словесного матеріалу, самоконтролю та довільності у спілкуванні. Особлива увага зосереджена на важливості розвитку фонематичного слуху та фонематичного сприйняття, що мають першочергове значення у оволодінні навичками читання. Охарактеризовано поняття фонематичного сприйняття та розглянуто процес його формування у онтогенезі. Значна роль у формуванні готовності дитини до опанування читання у статті відводиться розвитку аналітико – синтетичної діяльності тобто умінь аналізу, порівняння, синтезу та узагальнення мовленнєвого матеріалу. Наголошується на необхідності планомірного розвитку навичок аналітико-синтетичної діяльності у процесі корекційно – розвиткової роботи. Звертається увага на важливості для корекційної педагогіки оптимізації корекційно-логопедичного навчання дітей з порушеннями мовлення та на необхідності початку підготовчої роботи із опанування навичок читання саме у дошкільному віці.uk_UA
dc.publisherВидавничий дім «Гельветика»uk_UA
dc.subjectКорекційна педагогікаuk_UA
dc.subjectнавчання читаннюuk_UA
dc.subjectдіти дошкільного вікуuk_UA
dc.subjectпорушення мовленняuk_UA
dc.titleТеоретичні основи навчання читанню дітей дошкільного віку із порушенням мовленняuk_UA
dc.title.alternativeТеоретичні основи навчання читанню дітей дошкільного віку із порушенням мовленняuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Факультет дошкільної та спеціальної освіти

Файли цього матеріалу:
Файл РозмірФормат 
18.pdf145,32 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.