Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/16735
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorЧеревченко, Олександр Миколайович-
dc.date.accessioned2024-05-08T11:38:07Z-
dc.date.available2024-05-08T11:38:07Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationАктуальні питання гуманітарних наук. Вип. 70, том №2, 2023uk_UA
dc.identifier.issnISSN 2308-4855 (Print) ISSN 2308-4863 (Online)-
dc.identifier.urihttps://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/16735-
dc.descriptionhttps://doi.org/10.24919/2308-4863/70-2-39uk_UA
dc.description.abstractСтаттю присвячено з’ясуванню ідей текстоцентричного підходу у практичній роботі зі студентами, дії механізмів співвіднесеності у структурі художнього твору. Дослідження здійснено на широкому літера- турно-художньому матеріалі з урахуванням рівневої структури мови, зокрема фонетичного, морфемного, лексичного, морфологічного, синтаксичного рівнів та їх впливу на змістово-композиційну структуру тексту. У роботі було застосовано методику науково-теоретичного аналізу, в основу якої покладено механізми спів- віднесеності, що дозволило виявити ряд диференційних ознак у розкритті глибинного змісту та інтерпретації художнього тексту. Співвіднесеність змісту та форми літературно-художніх творів, лексична прозорість чи завуальованість їхнього вербального тла дозволяє виокремити твори класичного та некласичного характеру (частіше всього модерністського, постмодерністського чи абсурдистського). Словесна тканина перших від- крита широкому колу читачів, оскільки вони є органічним поєднанням змісту та форми. Мовні одиниці в них є відображенням людського життя, почуттів особистості, вони є реалізацією естетичної концепції «зобра- ження життя у формах життя». Створюючи образ на базі інформації, що отримується по сенсорних та моторних каналах, митець будує власну модель бачення світу в цілому та в окремих його явищах. При цьому в рамках старого значення через образне уподібнення здійснюється інтерпретація нового змісту, тому однією з найважливіших передумов семантичного варіювання слів у творах класичного характеру є комбінаторний характер лексичних значень. Основною ознакою таких творів є підпорядкованість законам графічної, фоне- тичної, морфемно-словотвірної, лексико-фразеологічної нормативності та граматичної відповідності певній концептуально-мовній системі. Літературно-художні твори некласичного характеру, як правило, є порушен- ням єдності змісту та форми, частіше всього відображенням естетики «чистого мистецтва», тобто «мис- тецтва, відірваного від життя». Як найбільш суб’єктивно марковані, вони можуть мати незвичну форму, а їх зміст і, відповідно, тематика бувають затемненими, завуальованими для читача. Саме останні потребують нових підходів до їх аналізу та інтерпретації.uk_UA
dc.publisherВидавничий дім «Гельветика»uk_UA
dc.relation.ispartofseriesУДК;82.09.07(100)(045)-
dc.subjectкомпетентністьuk_UA
dc.subjectнова українська школаuk_UA
dc.subjectфонетикаuk_UA
dc.subjectморфемікаuk_UA
dc.titleРЕАЛІЗАЦІЯ ІДЕЙ ТЕКСТОЦЕНТРИЗМУ У ПРАКТИЧНІЙ РОБОТІ ЗІ СТУДЕНТАМИuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Факультет філології та журналістики

Файли цього матеріалу:
Файл РозмірФормат 
Реп. Журнал Дрогобич.pdf308,93 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.