Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/17271
Title: | Застосування арт-терапевтичних методів у роботі з дітьми дошкільного віку із затримкою психічного розвитку. |
Authors: | Черніченко, Людмила Анатоліївна |
Keywords: | арт-терапія освітній процес методи арт-терапії арт-терапевтичні технології затримка психічного розвитку |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Журнал «Наукові інновації та передові технології» No 10(38) 2024(Серія «Управління та адміністрування», Серія «Право»,Серія «Економіка», Серія «Психологія», Серія «Педагогіка» |
Citation: | Чернiченко Л.А. Застосування арт-терапевтичних методів у роботі з дітьми дошкільного віку із затримкою психічного розвитку. Наукові інновації та передові технології. 2024. Київ, 2024. Випуск № 10(38). С.743-751 |
Series/Report no.: | УДК;376-056.34-053.4:[159.98:7](045) |
Abstract: | У статті розкриваються особливості використання арт-тера-певтичних методик у роботі з дітьми дошкільного віку як умова ефективного психолого-педагогічного супроводу вихованців із затримкою психічного розвитку. Основний акцент зроблений на особливостях поєднання різних видів арт-терапії у процесі роботи з даною категорією дітей. Встановлено, що на сучасному етапі становлення України як демократичної держави фор-мується нове ставлення суспільства до дітей з різноманітними порушеннями психофізичного розвитку, нове бачення умов і шляхів їх соціалізації та інтеграції в соціум. У цьому контексті особливого значення набуває відповідне удосконалення змісту спеціальної освіти та методик навчання таких дітей, в тому числі із затримкою психічного розвитку. Визначено, що арт-терапія в закладах освіти –це метод корекції розвитку дітей у вигляді художньої творчості. Її привабливість для педагогів можна пояснити тим, що, на відміну від основних напрямів корекційно-розвивальної роботи, в яких використовуються в основному вербальні канали комунікації, арт-терапія використовує «мову» візуальної та пластичної експресії. Це особливо актуально під час корекційно-розвиткової роботи з дітьми з затримкою психічного розвитку і робить її незамінним інструментом для дослідження та гармонізації розвитку в тих випадках, коли дитина не може висловити словами свій емоційний стан.Охарактеризовано функції арт-терапії (катарсична –що звільняє від негативних станів, регулятивна –зняття нервово-психічного напруження, регуляція психосоматичних процесів, моделювання позитивного психоемо-ційного стану, комунікативно-рефлексивна –забезпечує корекцію порушень спілкування, формування адекватної міжособистісної поведінки та само-оцінки), основні напрямки та структуру арт-терапевтичного заняття. |
Description: | http://perspectives.pp.ua/index.php/nauka/article/view/15453/15524 |
URI: | https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/17271 |
Appears in Collections: | Факультет дошкільної та спеціальної освіти |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
15453-Текст статті-15518-1-10-20241018.pdf | 173,18 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.