Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/17271
Title: Застосування арт-терапевтичних методів у роботі з дітьми дошкільного віку із затримкою психічного розвитку.
Authors: Черніченко, Людмила Анатоліївна
Keywords: арт-терапія
освітній процес
методи арт-терапії
арт-терапевтичні технології
затримка психічного розвитку
Issue Date: 2024
Publisher: Журнал «Наукові інновації та передові технології» No 10(38) 2024(Серія «Управління та адміністрування», Серія «Право»,Серія «Економіка», Серія «Психологія», Серія «Педагогіка»
Citation: Чернiченко Л.А. Застосування арт-терапевтичних методів у роботі з дітьми дошкільного віку із затримкою психічного розвитку. Наукові інновації та передові технології. 2024. Київ, 2024. Випуск № 10(38). С.743-751
Series/Report no.: УДК;376-056.34-053.4:[159.98:7](045)
Abstract: У статті розкриваються особливості використання арт-тера-певтичних методик у роботі з дітьми дошкільного віку як умова ефективного психолого-педагогічного супроводу вихованців із затримкою психічного розвитку. Основний акцент зроблений на особливостях поєднання різних видів арт-терапії у процесі роботи з даною категорією дітей. Встановлено, що на сучасному етапі становлення України як демократичної держави фор-мується нове ставлення суспільства до дітей з різноманітними порушеннями психофізичного розвитку, нове бачення умов і шляхів їх соціалізації та інтеграції в соціум. У цьому контексті особливого значення набуває відповідне удосконалення змісту спеціальної освіти та методик навчання таких дітей, в тому числі із затримкою психічного розвитку. Визначено, що арт-терапія в закладах освіти –це метод корекції розвитку дітей у вигляді художньої творчості. Її привабливість для педагогів можна пояснити тим, що, на відміну від основних напрямів корекційно-розвивальної роботи, в яких використовуються в основному вербальні канали комунікації, арт-терапія використовує «мову» візуальної та пластичної експресії. Це особливо актуально під час корекційно-розвиткової роботи з дітьми з затримкою психічного розвитку і робить її незамінним інструментом для дослідження та гармонізації розвитку в тих випадках, коли дитина не може висловити словами свій емоційний стан.Охарактеризовано функції арт-терапії (катарсична –що звільняє від негативних станів, регулятивна –зняття нервово-психічного напруження, регуляція психосоматичних процесів, моделювання позитивного психоемо-ційного стану, комунікативно-рефлексивна –забезпечує корекцію порушень спілкування, формування адекватної міжособистісної поведінки та само-оцінки), основні напрямки та структуру арт-терапевтичного заняття.
Description: http://perspectives.pp.ua/index.php/nauka/article/view/15453/15524
URI: https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/17271
Appears in Collections:Факультет дошкільної та спеціальної освіти

Files in This Item:
File SizeFormat 
15453-Текст статті-15518-1-10-20241018.pdf173,18 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.