Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/17766
Title: | THE PECULIARITIES OF INCREASING STUDENTS’ MOTIVATION FOR LEARNING ENGLISH BY MEANS OF INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES |
Other Titles: | Особливості підвищення мотивації студентів до вивчення англійської мови засобами інформаційно-комунікаційних технологій |
Authors: | Комар, Олег Станіславович Джурило, Аліна Петрівна Гончарук, Наталія Віталіївна |
Keywords: | motivation information and communication technologies technological competence language acquisition high-quality education technology values language learning |
Issue Date: | 1-May-2025 |
Publisher: | Pedagogy and Education Management Review |
Citation: | Komar O., Dzhurylo A., Honcharuk N. The peculiarities of increasing students’ motivation for learning English by means of information and communication technologies. Pedagogy and Education Management Review. 2024. Issue 1 (15). 68–76. |
Abstract: | Motivating students for learning a foreign language can be challenging, but educators can help to foster students’ motivation by employing a series of strategies, such as creating a positive and supportive learning environment, building a positive relationship with students, using a variety of teaching methods and technologies, providing regular feedback and recognition for their efforts, using authentic materials, setting achievable goals, and providing opportunities for students’ choice and autonomy by encouraging learning outside the classroom, in particular with the help of information and communication technologies. The purpose of this research is to determine the ways how information and communication technologies can increase the level of students’ motivation for learning English as a foreign language. Analysis, synthesis and modeling methods were used in order to carry out the research. The findings of the research were obtained with the help of empirical methods: pedagogical observation, questionnaires, interviews, and method of experimental evaluations. Employing technology in education is becoming a global trend and the majority of students use it in education in general and also in the process of language acquisition. Most scholars view the use of technology as being supportive for the learning environment and as a crucial element in providing a high-quality education, especially for the new generations of students who were born in the digital era and thus cannot function without technology. It offers students a quick access to relevant information, not to mention that it expands their scope of learning. Technology also allows students to get in touch with a variety of authentic resources, which can inspire language learners. The paper focuses on the importance of motivation in language acquisition, it presents the main reasons why motivation should be connected with technology, and finally it reviews some benefits of using information and communication technologies to enhance motivation for language learning. Мотивація студентів до вивчення іноземної мови може бути складною, але викладачі можуть сприяти розвитку мотивації студентів, використовуючи ряд стратегій, таких як створення позитивного та сприятливого навчального середовища, побудова позитивних стосунків зі студентами, використання різноманітних методів навчання і технології, забезпечуючи регулярний зворотний зв’язок і визнання їхніх зусиль, використовуючи автентичні матеріали, встановлюючи досяжні цілі та надаючи студентам можливості для вибору та автономії, заохочуючи навчання за межами класі, зокрема за допомогою інформаційно-комунікаційних технологій. Мета дослідження – визначити, як інформаційно-комунікаційні технології можуть підвищити рівень мотивації студентів до вивчення англійської мови як іноземної. Для проведення дослідження використовувалися методи аналізу, синтезу та моделювання. Результати дослідження отримано за допомогою емпіричних методів: педагогічного спостереження, анкетування, інтерв'ю, методу експериментальних оцінок. Застосування технологій в освіті стає світовою тенденцією, і більшість студентів використовують їх у навчанні загалом, а також у процесі оволодіння мовою. Більшість науковців вважають використання технологій підтримкою навчального середовища та вирішальним елементом у забезпеченні високоякісної освіти, особливо для нових поколінь студентів, які народилися в епоху цифрових технологій і тому не можуть функціонувати без технологій. Він пропонує студентам швидкий доступ до відповідної інформації, не кажучи вже про те, що розширює сферу їхнього навчання. Технологія також дозволяє студентам контактувати з різними автентичними ресурсами, які можуть надихнути тих, хто вивчає мову. Стаття зосереджується на важливості мотивації в оволодінні мовою, представляє основні причини, чому мотивацію слід пов’язувати з технологіями, і, нарешті, розглядає деякі переваги використання інформаційно-комунікаційних технологій для підвищення мотивації до вивчення мови. |
Description: | https://public.scnchub.com/perm/index.php/perm/article/view/149 |
URI: | https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/17766 |
Appears in Collections: | Факультет іноземних мов |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
Стаття_Комар_Джурило_Гончарук.pdf | 475,3 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.