Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.udpu.edu.ua/handle/6789/5383
Title: | Теоретико-методичні основи формування екологічного світогляду майбутніх учителів у вищих педагогічних навчальних закладах |
Authors: | Совгіра, Світлана Василівна |
Keywords: | екологічний світогляд структурні компоненти екологічного світогляду активна екологічна позиція навчально-виховний процес вищий педагогічний навчальний заклад |
Issue Date: | 2009 |
Series/Report no.: | УДК 378.14 + 37.01 + 37.03; |
Abstract: | У дисертації досліджено стан проблеми формування екологічного світогляду в історико-філософській, психолого-педагогічній, екологічній науках та сучасній освітній практиці вищих педагогічних навчальних закладів. Здійснено ретроспективу генези й еволюції філософських інтерпретацій світогляду та проаналізовано сучасні наукові погляди на взаємодію людини й природи; проведено онтологію понять „світогляд”, „екологічний світогляд”, „формування екологічного світогляду майбутніх учителів”; аналіз онтогенезу екологічного світогляду особистості від початкової стадії до його повного формування. Науково обґрунтовано концептуальні засади формування екологічного світогляду майбутніх учителів. Показано стан, особливості, проблеми та можливості вдосконалення процесу формування екологічного світогляду студентів вищих педагогічних навчальних закладів, ураховуючи специфіку різних факультетів. Виявлено й досліджено стан та особливості особистісних і фахових складників у структурі екологічного світогляду майбутніх учителів, обґрунтовано функціональну структуру екологічного світогляду. Визначено критерії, рівні та показники сформованості компонентів екологічного світогляду майбутніх учителів. Здійснено проектування та реалізацію моделі формування екологічного світогляду майбутніх учителів через: наповнення навчально-виховного-процесу екологічним змістом, у процесі поєднання аудиторних організаційних форм та інноваційних методів, упровадження специфічних позааудиторних форм та засобів. Проведено експериментальні дослідження й визначено ефективність впровадження моделі формування екологічного світогляду майбутніх учителів у навчально-виховний процес вищих педагогічних закладів. За результатами досліджень розроблено й видано навчально-методичний комплекс. |
URI: | https://dspace.udpu.edu.ua/handle/6789/5383 |
Appears in Collections: | Природничо-географічний факультет |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.