Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.udpu.edu.ua/handle/6789/8560
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorKunikowski, Stanisław-
dc.contributor.authorPichkur, Mykola-
dc.contributor.authorStratan-Artyshkova, Tetiana-
dc.date.accessioned2018-03-07T06:35:33Z-
dc.date.available2018-03-07T06:35:33Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.urihttps://dspace.udpu.edu.ua/handle/6789/8560-
dc.descriptionКуніковскі Станіслав. Future Teachers’ Psychological Readiness for Inclusive Teaching: Coping-Strategies / Станіслав Куніковскі, М. О. Пічкур, Т. Б. Стратан-Артишкова // Наука і освіта. - 2017. - № 12. - С. 66-70uk
dc.description.abstractThe paper deals with the issue of psychological readiness of future teachers to work under conditions of inclusive education. The indicators of behavioral adaptability, stress reactions and decisiveness in overcoming difficulties in inclusive educational activities, indicating the coping-strategic aspect of psychological readiness, are determined. They were the basis for the development of diagnostic materials (inventories and questionnaires), whose application in the course of an experiment made it possible to obtain appropriate empirical data for a clear quantitative and qualitative differentiation of students in terms of (perfect, satisfactory, unsatisfactory) psychological readiness for inclusive educational activities. The research outcomes show the urgent need to find effective ways of disclosing coping-strategic reserves of future teachers, which in properly established conditions of higher education open up a broad perspective to increase the level of psychological readiness for inclusive teachinguk
dc.language.isoenuk
dc.relation.ispartofseriesUDC: 378:37.3.011.3-051]:376-056;-
dc.subjectcoping strategyuk
dc.subjectпсихологічна готовністьuk
dc.subjectінклюзивноосвітня діяльність-
dc.subjectкопінг-стратегія-
dc.subjectpsychological readiness-
dc.subjectpsychological and pedagogical diagnostics-
dc.subjectstate of readiness-
dc.subjectпсихолого-педагогічна діагностика-
dc.subjectfuture teacher-
dc.subjectinclusive and educational activity-
dc.titleСТАН ПСИХОЛОГІЧНОЇ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ ДО ІНКЛЮЗИВНО-ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ: КОПІНГ-СТРАТЕГІЧНИЙ АСПЕКТuk
dc.title.alternativeFUTURE TEACHERS’ PSYCHOLOGICAL READINESS FOR INCLUSIVE TEACHING: COPING-STRATEGIESuk
dc.typeArticleuk
Розташовується у зібраннях:Факультет мистецтв

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Coping_staty.pdf555,55 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.