Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.udpu.edu.ua/handle/6789/8631
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Янчук, Михайло Михайлович | - |
dc.date.accessioned | 2018-03-29T15:43:18Z | - |
dc.date.available | 2018-03-29T15:43:18Z | - |
dc.date.issued | 2018-03-29 | - |
dc.identifier.uri | https://dspace.udpu.edu.ua/handle/6789/8631 | - |
dc.description.abstract | Стаття присвячена аналізу публікацій про учителювання та завідування початковими народними школами православного сільського духовенства, які з’явились на сторінках церковного періодичного видання «Руководство для сельских пастырей» у 1860-х роках. Показано, що православне духовенство Київської єпархії мало незаперечні успіхи у поширенні початкової освіти: кількість відкритих ним парафіяльних шкіл і чисельність залучених учнів значно переважали відповідні показники державних шкіл. Освітня політика і практична діяльність духовенства в освітній сфері у 60-ті роки XIX ст. схвалювалась суспільними колами, але існували побоювання в учительській спроможності сільських парафіяльних священнослужителів, які мали освіту духовних семінарій і спеціально до учителювання не готувалися. Такі перестороги були причиною дискусій про участь парафіяльного духовенства в освіті своєї пастви. Як показують вивчені і цитовані у статті публікації єпархіального щотижневика, за питанням про виконання учительських обов’язків сільським духовенством стояла інша проблема-про відомче підпорядкування початкової народної освіти. На хвилі ліберальних суспільних реформ 60-х років XIX ст. освітня активність православного духовенства набула схвалення та визнання, під знаком чого публікувались матеріали навіть дискусійного характеру. Тобто сама постановка питання про учителювання духовенства набувала риторичного звучання, а зазначення тимчасовості такого його вирішення виглядало не дуже переконливим. Зазначається, що щотижневик «Руководство для сельских пастырей» потребує комплексного аналізу за усі роки його існування (1860-1917), так як був одним із засобів впливу на формування громадської думки широкої аудиторії та є досить інформативним джерелом вивчення культурно-освітянської діяльності Православної церкви. | uk |
dc.language.iso | uk | uk |
dc.relation.ispartofseries | УДК;94(477)’’18’’:37(477)(09) | - |
dc.subject | «Руководство для сельских пастырей» | uk |
dc.subject | Київська єпархія | - |
dc.subject | церковна пресса | - |
dc.subject | початкові народні школи | - |
dc.subject | церковнопарафіяльні школи | - |
dc.subject | спостерігач церковних сільських шкіл | - |
dc.title | ФОРМУВАННЯ УЧИТЕЛЬСЬКОГО КОРПУСУ ПОЧАТКОВИХ НАРОДНИХ ШКІЛ КИЇВСЬКОЇ ЄПАРХІЇ НА СТОРІНКАХ «РУКОВОДСТВА ДЛЯ СЕЛЬСЬКЫХ ПАСТЫРЕЙ» 60-РОКІВ XIX СТ. | uk |
dc.type | Article | uk |
Розташовується у зібраннях: | Історичний факультет |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
ФОРМУВАННЯ УЧИТЕЛЬСЬКОГО КОРПУСУ ПОЧАТКОВИХ НАРОДНИХ ШКІЛ КИЇВСЬКОЇ ЄПАРХІЇ НА СТОРІНКАХ.docx | 41,68 kB | Microsoft Word XML | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.