Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.udpu.edu.ua/handle/6789/8702
Title: ФОРМУВАННЯ МОРАЛЬНИХ ВЧИНКІВ І ДІЙ У ДІТЕЙ 5-6 РОКІВ ЗАСОБАМИ АВТОРСЬКОЇ ДИДАКТИЧНОЇ КАЗКИ
Authors: Кушнір, Валентина Миколаївна
Keywords: моральні вчинки та дії
авторська дидактична казка
діти 5-6 років
моральна поведінка
Issue Date: Dec-2017
Publisher: Наука і освіта. – 2017. – №12. – 36-41.
Citation: Валентина Кушнір Формування моральних вчинків і дій у дітей 5-6 років засобами авторської дидактичної казки // Наука і освіта. – 2017. – №12. – 36-41.
Series/Report no.: УДК 373.2.015.31:17.022.1]:791.228;
Abstract: Стаття присвячена формуванню моральної поведінки дітей засобами авторської дидактичної казки. Розв’язується актуальна проблема можливостей використання авторської дидактичної казки у моральному ви- хованні дітей в умовах дошкільних закладів освіти та сім’ї. Визначаються основні вимоги до змісту авторської дидактичної казки, що дозволяють їй виступати в якості засобу морального виховання: доступність та легкість для сприйняття; тотожність сюжетної лінії особистому досвіду і життю дошкільника; наявність моральних за- думів та ідей; наявність емоційно-почуттєвої складової казки. Метою статті є презентація й перевірка експери- ментальної методики формування моральних дій та вчинків у дітей 5-6 років засобами авторської дидактичної казки. Методика включає в себе реалізацію таких етапів: пізнавально-мотиваційний (формування уявлень про норми і правила моральної поведінки, розуміння мотивів поведінки героїв); почуттєво-оціночний (виховання моральних переживань і почуттів, формування умінь емпатії та рефлексії); діяльнісних (формування внутріш- ньої потреби у моральних вчинках та діях, уміння зіставляти поведінку героїв із власною). На діагностувально- му етапі було задіяно 25 дітей 5-6 років закладу дошкільної освіти ясла-садок комбінованого типу №12 міста Умань, Черкаської області, яких було поділено на експериментальну та контрольну групи. На відміну від рес- пондентів контрольної групи, діти з експериментальної були задіяні у роботі із використанням авторської дида- ктичної казки. Для оцінювання стану сформованості у дітей 5-6 років моральних дій та вчинків визначено пове- дінковий критерій із показниками (рівень сформованості уявлень про норми і правила моральної поведінки, розуміння мотивів поведінки героїв; ступінь сформованості умінь співпереживати та розуміти емоційний стан героїв; самостійності при зіставленні поведінки героїв із загальнолюдськими нормами та правилами; рівень готовності до активних моральних дій, вчинків та проявів). Результати експериментально-дослідної роботи виявили динаміку формування моральних дій та вчинків у дітей 5-6 років засобами авторської дидактичної казки у експериментальній групі, що дозволяє стверджувати про ефективність запропонованої методики.
URI: https://dspace.udpu.edu.ua/handle/6789/8702
Appears in Collections:Факультет дошкільної та спеціальної освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
statya_2.pdf391,38 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.