Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/11723
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorШеленкова, Наталія Леонідівна-
dc.contributor.authorЦихоня, Світлана Дмитрівна-
dc.date.accessioned2019-12-31T12:04:27Z-
dc.date.available2019-12-31T12:04:27Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationШеленкова Н.Л., Цихоня С.Д. Використання копінг-стратегій в процесі адаптації студентів-першокурсників // Психологічний журнал Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини. 2019. Вип. 2. С.79-86.uk_UA
dc.identifier.urihttps://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/11723-
dc.description.abstractУ даному науковому дослідженні звернено увагу на залежність якісної професійної підготовки першокурсників від їх успішної адаптації до ЗВО. У статті проаналізовано значення поняття адаптації, звернено увагу на проблеми, які можуть виникати при адаптації до соціально-психологічного простору закладів вищої освіти. У роботі зазначається, що процес адаптації – явище індивідуальне та залежить цілком від внутрішнього запасу ресурсів та здатності до активної регуляції власної поведінки. Окрім того, дано визначення поняттю копінг-стратегії, яка дозволяє суб’єкту, у нашому випадку студенту, впоратися зі стресом або бути здатним функціонувати за важких життєвих ситуацій, усвідомлюючи власні дії, що, безумовно, сприятиме успішній адаптації. Аналізуючи особливості емпіричного дослідження, перш за все, варто відмітити, що підібраний діагностичний інструментарій дозволив визначити як процес адаптації загалом сприймається студентами, а також що, на їх думку, сприятиме поліпшенню умов навчання в університеті, відповідно, відобразившись при цьому на здатності до адаптивної копінг-поведінки. Крім цього, були досліджені способи подолання труднощів у різних сферах життєдіяльності, такі як конфронтаційний копінг, дистанціювання, самоконтроль, пошук соціальної підтримки, прийняття відповідальності, втеча-уникнення, планування вирішення проблеми та позитивна переоцінка. Розроблена авторами анкета використовувалась із метою попередньої діагностики адаптаційних процесів. Вибір анкети як методу обумовлений, в першу чергу, можливістю швидкого збору інформації за наявним запитом – адаптація, а також можливістю залучення великої кількості студентів. На жаль, за сучасних умов, якісному процесу адаптації студентів-першокурсників приділяється не надто значна роль, що зумовлено необхідністю здійснення постійного та комплексного моніторингу даної проблеми, що, власне, є доволі непростим завданням. Проте, важливо пам’ятати, що успішний процес соціально-психологічної адаптації є запорукою ефективного оволодіння професійною діяльністю. Напрямок подальших досліджень ми вбачаємо в розробці спеціальної адаптаційної програми, яка б успішно реалізувалась в рамках існуючої на даний момент освітньої системи з метою навчання студентів ефективного використання адаптивних копінг-стратегій.uk_UA
dc.publisherВізавіuk_UA
dc.relation.ispartofseriesУДК;159.923.2-
dc.subjectадаптаціяuk_UA
dc.subjectадаптивна копінг-поведінкаuk_UA
dc.subjectкопінг-стратегіяuk_UA
dc.subjectстресuk_UA
dc.subjectпершокурсникuk_UA
dc.titleВикористання копінг-стратегій в процесі адаптації студентів-першокурсниківuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Факультет соціальної та психологічної освіти

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
VYKORYSTANNIa_KOPINH-STRATEHII.pdf1. Шеленкова Н.Л., Цихоня С.Д. Використання копінг-стратегій в процесі адаптації студентів-першокурсників // Психологічний журнал Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини. 2019. Вип. 2. С.79-86.629,16 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.