Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/12444
Title: | Технологічні засади формування комунікативної компетентності учня |
Other Titles: | Technological Principles of the Formation of a Pupil's Communicative Competence |
Authors: | Мамчур, Євген Анатолійович Кучеренко, Ірина Анатоліївна Мамчур, Лідія Іванівна Бідюк, Наталія |
Keywords: | комунікативна компетентність учень технологія навчання української мови особистісно орієнтована технологія проблемна технологія інтерактивна технологія технологія розвитку критичного мислення |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | Румунський журнал для багатовимірної освіти (RPEM) / Revista Romaneasca pentru Educatie Multidimensiona (Web Of Science) |
Citation: | Kucherenko, I., Mamchur, L., Mamchur, Y., Bidyuk, N. (2020). Technological Principles of the Formation of a Pupil’s Communicative Competence. Revista Romaneasca pentru Educatie Multidimensionala, 12(1Sup1), Editura Lumen (Lumen Publishing House), Iasi, Romania. pages: 126-146 |
Series/Report no.: | DOI:;http://dx.doi.org/10.18662/rrem/12.1sup1/227 |
Abstract: | Навчання української мови розглядається в площині формування комунікативної компетентності учня, його здатності до активної продуктивної і репродуктивної мовленнєвої діяльності в усній і писемній формі, різних ситуаціях і сферах спілкування. Сучасне розуміння проблеми розвитку мовної особистості зумовлює переосмислення навчання мови в основній школі і передбачає зміну акцентів із засвоєння теоретичних знань мови на формування життєво необхідних практичних умінь та навичок їх використовувати. Модернізація мовного навчання передбачає розроблення теоретичних та методичних шляхів і засобів ефективного розвитку комунікативної компетентності учнів. Комунікативна компетентність трактується як цілісне складне поняття, що складається із основних компонентів мовленнєвої, мовної, дискурсивної, соціокультурної, діяльнісної компетентностей. Лінгводидактична організація навчання мови передбачає під час навчального процесу дотримання компетентнісного, особистісного і комунікативно-діяльнісного підходів і повне занурення у ситуацію спілкування з метою розвитку кожного складника комунікативної компетентності учня. У дослідженні розроблено й апробовано технології навчання мови (особистісно орієнтована, проблемна, інтерактивна, розвитку критичного мислення), лінгводидактичний інструментарій (синтез традиційних та інноваційних форм, методів, прийомів та засобів навчання, технологічна система методів навчання). Технологія навчання мови визначається як системне, спеціально організоване, цілеспрямоване проектування навчальної співдіяльності вчителя й учнів на основі суб’єкт-суб’єктної взаємодії, реалізація всіх технологічних компонентів, постійний зворотній зв’язок, поточна та прикінцева рефлексія, контроль і корекція дій з метою забезпечення гарантованого кінцевого результату. Результати дослідження фіксують позитивні зміни у рівнях сформованості комунікативної компетентності учнів. Навчання реалізовано в процесі рідної (української) мови в загальноосвітній школі. |
URI: | https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/12444 |
ISSN: | 2066 - 7329 (e) 2067 - 9270 |
Appears in Collections: | Факультет іноземних мов |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
КучеренкоРумуніяWOS.pdf | 710,86 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.