Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/12857
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorОсадченко, Інна Іванівна-
dc.date.accessioned2020-08-31T08:21:55Z-
dc.date.available2020-08-31T08:21:55Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationINNA I. OSADCHENKO Psycho-pedagogical conditions of educational environment establishment in academic institutions: problems of current Ukrainian educational reforms. CZAS NA WYCHOWANIE V, 2020. Instytut Naukowo-Wydawniczego „Spatium”. 172-181 s.uk_UA
dc.identifier.urihttps://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/12857-
dc.descriptionIn the context of European integration process, educational reforms are being actively pursued in Ukraine. Modernization of education applies to all its parts: from the preschool level to the academic level of higher education according to the National Qualifications Framework. Obviously, the education of each level has its own specifics. At the same time, the common features are creating an appropriate (productive, efficient) educational environment for its subjects. The factors affecting the organization and functioning of the educational environment are also relevant: the conditions under which their efficiency and performance will be discussed. The need for reforms has been due to the fact that the current pedagogical conditions for the educational environment establishment no longer meet the needs of the educational subjects and objects in Ukraine. Therefore, in our study we propose to extend the framework of pedagogical conditions to the psychological comprehension of the educational process – the formulation of the psycho-didactic conditions for such environment creation. That is, the concept of „educational environment” and “psycho-didactic conditions for its establishment” is dominant.uk_UA
dc.description.abstractAutor niniejszego opracowania podejmuje problem kształcenia w środowisku akademickim w aspekcie psycho-pedagogicznym. Pojawiające się problemy natury wychowawczej skłaniają do podejmowania działań dotyczących m.in.: motywacji i preferowanego systemu wartości nauczyciela; organizacji pracy w oparciu o dialog i wzajemny szacunek; komfortu psychicznego, adekwatnego do wymagań dydaktycznych; aktywności poznawczej studentówuk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherInstytut Naukowo-Wydawniczego „Spatium”uk_UA
dc.subjectśrodowisko edukacyjneuk_UA
dc.subjectnauczycieluk_UA
dc.subjectstudentuk_UA
dc.subjectreforma edukacji na Ukrainiуeuk_UA
dc.titlePsycho-pedagogical conditions of educational environment establishment in academic institutions: problems of current Ukrainian educational reformsuk_UA
dc.typeOtheruk_UA
Розташовується у зібраннях:Факультет фізичного виховання

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Монографія_пол_Радом2020.pdf4,6 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.