Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/13215
Назва: | РЕЦЕПЦІЯ ОБРАЗУ ПРИРОДИ В ПОЕТИЧНОМУ ДОРОБКУ АНАТОЛІЯ МОЙСІЄНКА (НА МАТЕРІАЛІ ЗБІРКИ «МЕНЕ ЛЮБОВ’Ю ЗАСВІТИЛИ СКРИПКИ») |
Автори: | Осіпчук, Галина Валентинівна |
Ключові слова: | літературознавство художній образ пейзаж авторське мовлення поетичний доробок новаторство в поезії філософізм |
Дата публікації: | лип-2020 |
Видавництво: | Видавничий дім «Гельветика» |
Бібліографічний опис: | Рецепція образу природи в поетичному доробку Анатолія Мойсієнка (на матеріалі збірки «Мене любов’ю засвітили скрипки»). Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. 2020. № 29. Том 3. С. 72–78. (Категорія Б). |
Серія/номер: | УДК;821.161.2-1.0(092) |
Короткий огляд (реферат): | У статті досліджено особливості поетики пейзажної лірики в творчості сучасного поета Анатолія Мойсієнка. Проаналізовано ряд наукових розвідок вітчизняних учених-лінгвістів з дослідження індивідуального стилю талановитого митця. Зауважено, що А. Мойсiєнко належить до тiєї категорiї лiтераторiв, якi не обмежуються одним видом чи жанром творчості: відзначено багатогранність й тематичну різнобічність авторських віршів, інтимна лірика якого представлена в переліку творів для вивчення учнями в середніх класах («Програма для загальноосвітніх навчальних закладiв. Українська література. 5–9 класи», 2013 р.). Наголошено на тісному поєднанні традиційних рис та новаторських ідей в поетичному доробку поета, що підкреслюють не лише романтичну направленість, а й демонструють змістове наповнення творів. Деталізовано увагу на класичному підході митця до змалювання пейзажної лірики: яскравій образності й метафоричності. Відзначено, що в авторських поезіях також засвідчено значну кількість новаторських ідей: змінено форму вірша, значно поглиблено змістове навантаження поезій, з’явилися новітні засоби вираження, продемонстровано особистісне ставлення до художніх образів, змальованих у творах. Наслідком дослідження вищеназваних явищ є зроблені висновки: наголошено на оновленому підході автора до змалювання пейзажних образів: постійна персоніфікація дозволяє глибше дослідити мету зображення пейзажу; одночасне поєднання простих слів та авторських неологізмів демонструє надзвичайно багатий словниковий запас авторського художнього мовлення; образи природи спрямовані не на передачу безпосередньо почуттів, а для зображення того, що бачить сам поет; невимушене ставлення до природи презентує іншу сторону значимості авторської поезії – філософізм, що значно поглиблює зміст кожного віршованого твору. Поезія А. Мойсієнка наближає читача до переосмислення значення природи в житті людини. Через невимушені описи природи поет надає можливість сприймати по-новому не лише саму природу, а й людське буття. Філософські роздуми, як допоміжний елемент, свідчать про поступовий перехід поета-мрійника до реалістичних тенденцій, що ще більше вказує на актуальність та значимість поетичних творів митця. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/13215 |
Розташовується у зібраннях: | Факультет філології та журналістики |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Rechepchija_obrazy_prurodu_v_poetuchomy_dorobky_Anatolia_Mojsienka.pdf | 438,86 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.