Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/13498
Назва: ВИХОВАННЯ ОСНОВ КУЛЬТУРИ ПОВЕДІНКИ ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ ЯК ПЕДАГОГІЧНА ПРОБЛЕМА
Автори: Гарбар, Світлана Володимирівна
Ключові слова: культура
культура поведінки
старший дошкільний вік
моральне виховання
моральні цінності
моральна поведінка
Дата публікації: 2020
Видавництво: Київ : Видавничий дім «Гельветика»
Бібліографічний опис: Гарбар С. В. ВИХОВАННЯ ОСНОВ КУЛЬТУРИ ПОВЕДІНКИ ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ ЯК ПЕДАГОГІЧНА ПРОБЛЕМА. НАУКОВИЙ ЧАСОПИС НАЦІОНАЛЬНОГО ПЕДАГОГІЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ІМЕНІ М. П. ДРАГОМАНОВА. Серія 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи. Збірник наукових праць / М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т імені М. П. Драгоманова. – Випуск 75. Том 1. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2020. – 222 с.
Серія/номер: УДК;373.2.017:172.021.1
DOI;https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2020.75.07
Короткий огляд (реферат): У статті розглядається проблема культури поведінки дітей старшого дошкільного віку, як одна з важливих процесів у становленні особистості дитини. Окреслено зміст понять дослідження, а саме: «культура», «поведінка», «культура поведінки». Розкрито внесок сучасних зарубіжних та вітчизняних дослідників у розв'язанні проблем культури поведінки дітей старшого дошкільного віку. Проаналізовано теоретичні підходи до структурної будови змісту виховання культури поведінки у дітей старшого дошкільного віку. Розкрито зміст компонентів культури поведінки дітей старшого дошкільного віку, взаємозв’язок таких компонентів як культура діяльності, культура спілкування, культурно-гігієнічні навички і звички. Виділено аспекти культурної поведінки. Окреслено ознаки культури поведінки: відповідальність, справедливість, повага до людей, людяність, милосердя тощо. З’ясовано, що період старшого дошкільного віку є сенситивним періодом у формуванні основ культури поведінки. Зазначено основні напрями виховання культури поведінки дітей старшого дошкільного віку: розширення, поглиблення та систематизація знань про норми і правила культурної поведінки, розвиток умінь оцінювати власні та чужі вчинки, формування умінь, навичок та звичок культурної поведінки. Розглянуто основні принципи та методи виховання основ культури поведінки у дітей старшого дошкільного віку. Зазначено основні методи, які впливають на виховання основ культури поведінки: спостереження за поведінкою оточуючих, наслідування дій і вчинків, інтеріоризація. Пропонуються основні складники методичних дій, спрямовані на виховання основ культури поведінки дітей старшого дошкільного віку.
Опис: Проблема виховання основ культури поведінки дітей старшого дошкільного віку набуває особливої актуальності, що зумовлюється новою соціокультурною ситуацією та протиріччям між проголошеним гуманізмом освіти й все ще існуючим авторитаризмом. З огляду на зазначене, важливим, на наш погляд, є аналіз виховання основ культури поведінки дітей старшого дошкільного віку як педагогічна проблема. Мета статті полягає у визначенні теоретичних засад виховання основ культури поведінки дітей старшого дошкільного віку, проведенні наукового аналізу трактування вищезазначених понять, розкритті їх сутнісних ознак.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/13498
ISSN: ISSN 2311-5491
Розташовується у зібраннях:Факультет дошкільної та спеціальної освіти

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Стаття_Гарбар С.В..pdfУ статті розглядається проблема культури поведінки дітей старшого дошкільного віку, як одна з важливих процесів у становленні особистості дитини. Окреслено зміст понять дослідження, а саме: «культура», «поведінка», «культура поведінки». Розкрито внесок сучасних зарубіжних та вітчизняних дослідників у розв'язанні проблем культури поведінки дітей старшого дошкільного віку. Проаналізовано теоретичні підходи до структурної будови змісту виховання культури поведінки у дітей старшого дошкільного віку. Розкрито зміст компонентів культури поведінки дітей старшого дошкільного віку, взаємозв’язок таких компонентів як культура діяльності, культура спілкування, культурно-гігієнічні навички і звички. Виділено аспекти культурної поведінки. Окреслено ознаки культури поведінки: відповідальність, справедливість, повага до людей, людяність, милосердя тощо. З’ясовано, що період старшого дошкільного віку є сенситивним періодом у формуванні основ культури поведінки. Зазначено основні напрями виховання культури поведінки дітей старшого дошкільного віку: розширення, поглиблення та систематизація знань про норми і правила культурної поведінки, розвиток умінь оцінювати власні та чужі вчинки, формування умінь, навичок та звичок культурної поведінки. Розглянуто основні принципи та методи виховання основ культури поведінки у дітей старшого дошкільного віку. Зазначено основні методи, які впливають на виховання основ культури поведінки: спостереження за поведінкою оточуючих, наслідування дій і вчинків, інтеріоризація. Пропонуються основні складники методичних дій, спрямовані на виховання основ культури поведінки дітей старшого дошкільного віку.656,58 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.