Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/13597
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorЧучалін, Олександр Петрович-
dc.date.accessioned2021-04-09T05:29:27Z-
dc.date.available2021-04-09T05:29:27Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationЧучалін О. Монастирі Київської єпархії в умовах реалізації радянської моделі державно-церковних відносин (1920-1930-ті роки). Літопис Волині. Всеукраїнський науковий часопис. Одеса, 2020. Число 22. С. 36–40.uk_UA
dc.identifier.issn2305-9389-
dc.identifier.urihttps://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/13597-
dc.description.abstractУ статті акцентовано увагу на ролі та значенні православних монастирів у формуванні морального здоров’я суспільства. Відродження цих інституцій у незалежній Україні сприймається як відродження національної ідентичності і національних цінностей, як ознака морального очищення суспільства, антитеза бездуховності та гонитві за матеріальним благополуччям. Сучасні православні монастирі в Україні перетворилися на центри паломництва і туризму, вони не обділені увагою сучасних політиків і діячів культури.На початку ХХ ст. монастирі Київської єпархії виконували значну господарську та соціокультурну функцію, перетворилися на потужні релігійно-культурні центри. Досліджено долю монастирів Київської єпархії у 1920–1930-х роках. З’ясовано, що у цей період на них випали вкрай важкі випробування. Монастирі і церковні общини позбавлялися права власності та статусу юридичної особи. Доведено, що у період 1919–1921 рр. закриття монастирів набуло особливо масового характеру, їх спосіб існування та доля насельників кардинально змінилися. Діяльність чернечих общин була спрямована у цей час на пошук можливих шляхів, які б забезпечили їх фізичне існування у соціалістичній державі. Необхідність налагодження церковного життя в нових умовах змусили Православну церкву шукати нові форми існування своїх інститутів. З’ясовано, що відповідно до чинного законодавства до 1922 р. майже в усіх монастирях Київської єпархії були утворені релігійні громади. У дея-ких обителях почали функціонувати сільськогосподарські артілі або трудові комуни. Конфіскація церковних цінностей, реорганізація та закриття монастирів і храмів відображали політику радянської держави у царині духовної культури того часу. Установлено, що радянська влада знайшла способи і методи, за допомогою яких було закриті монастирі і ліквідовано чернецтво як особливу соціальну групу людей в Україні.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherВидавничий дім «Гельветика»uk_UA
dc.relation.ispartofseriesУДК;94:2-846(47)]:271.2-523.6(477.41)-
dc.relation.ispartofseriesDOI;0.32782/2305-9389/2020.22.05-
dc.subjectКиївська єпархіяuk_UA
dc.subjectмонастиріuk_UA
dc.subjectченціuk_UA
dc.subjectполітика радянської владиuk_UA
dc.subjectконфіскаціяuk_UA
dc.subjectзакриттяuk_UA
dc.titleМонастирі Київської єпархії в умовах реалізації радянської моделі державно-церковних відносин (1920-1930-ті роки)uk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Історичний факультет

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Чучалін О.П..pdf340,17 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.