Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/14713
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorПічкур, Микола Олександрович-
dc.date.accessioned2022-06-21T13:07:43Z-
dc.date.available2022-06-21T13:07:43Z-
dc.date.issued2021-12-
dc.identifier.citationПічкур М. О. Експлікація цивілізаційного підходу до образотворчої підготовки сучасного митця. Věda a perspektivy. № 7(7) 202. С. 209–223.uk_UA
dc.identifier.issn2695-1584-
dc.identifier.urihttps://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/14713-
dc.descriptionhttp://perspectives.pp.ua/index.php/vp/issue/view/31/55uk_UA
dc.description.abstractУ статті актуалізовано необхідність обґрунтування цивілізаційного підходу до образотворчої підготовки сучасного митця. Уточнивши сутність терміну «підхід» як чітко визначеної методологічної концепції дослідника та поняття «експлікація», що є актом доказового тлумачення обраних теоретичних положень і відповідних термінів, аргументовано доцільність екстраполювання певних позицій і постулатів цивіліології М. Данилевського на площину образотворчої підготовки художників, що відповідають тенденціям до забезпечення наступності традиційних та інноваційних мистецько-освітніх парадигм або їх кардинальної зміни. Доведено, що нині існує нагальна потреба зберігати символіку та художню стилістику різних видів образотворчого мистецтва як найточнішого і водночас найвитонченішого естетичного критерію для відображення межі цивілізації в просторі й часі. Аргументовано, що задовольнити цю інтенцію покликана система образотворчої підготовки сучасного митця, котра в цивілізаційному контексті має функціонувати на авторитетному і канонічному стильових рівнях. З’ясовано мистецький аспект семантики термінолексеми «цивілізаційна ідентичність» й установлено факт її девальвації, що зумовлено вторгненням чужорідного матеріалу в художньо-професійну освітню сферу. З опорою на авторську позицію про те, що безпідставне копіювання чужої мистецько-освітньої схеми неодмінно призводить до руйнації історично сформованих національних художньо-педагогічних традицій, запропоновано такі ідеологічні цивілізаційні принципи образотворчої підготовки сучасного митця, як її системна трансформація, універсалізація за особистісними потребами майбутнього фахівця, подолання інституційного консерватизму на різних освітньо-професійних рівнях та аксіологізація процесу студіювання образотворчих дисциплін. Узагальнено, що для подальшого прогресивного розвитку системи образотворчої підготовки сучасного митця цілком придатний саме цивілізаційний підхід, що в ієрархії інших важливих методологічних засад посідає першорядне місце, а його використання дійсно сприяє діалогічним формам засвоєння художньо-педагогічних цінностей навчання різних видів візуального мистецтва.uk_UA
dc.publisherPraha: vydavatelské skupiny «Scientific Perspectives»uk_UA
dc.relation.ispartofseriesУДК;378-
dc.subjectПедагогікаuk_UA
dc.subjectмистецька освітаuk_UA
dc.subjectобразотворча підготовкаuk_UA
dc.subjectсучасний митецьuk_UA
dc.subjectцивілізаційна ідентичністьuk_UA
dc.subjectексплікаціяuk_UA
dc.titleЕксплікація цивілізаційного підходу до образотворчої підготовки сучасного митцяuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Факультет мистецтв

Файли цього матеріалу:
Файл РозмірФормат 
ZIVILISAZ_21sst.pdf20,12 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.