Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/15038
Назва: Історико-політичні аспекти освітнього процесу на Уманщині (1930-ті рр.)
Автори: Скус, Ольга Володимирівна
Джагунова, Олена Ігорівна
Ключові слова: заклади освіти
радянська політика
репресії
школи
Уманщина
Дата публікації: гру-2022
Видавництво: ТОВ «Друкарня “Рута”
Бібліографічний опис: Скус О. В., Джагунова О. І. Історико-політичні аспекти освітнього процесу на Уманщині (1930-ті рр.) Наукові праці Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка: історичні науки. Кам’янець-Подільський: Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2022. Т. 37: До 75-річчя від дня народження професора Валерія Степанкова. С. 196-204
Серія/номер: УДК;37.014(477.46)«1930/1939»
Короткий огляд (реферат): Анотація. Мета дослідження – схарактеризувати особливості розвитку освіт- нього процесу на Уманщині за умов суспільно-політичних змін в Україні впродовж 1930-х рр. Методологія дослідження ґрунтується на використані загальнонауково- го і проблемно-хронологічного методів, аналізу, принципів об’єктивності, історизму тощо. Наукова новизна полягає у спробі висвітлити неоднозначний вплив політики радянського режиму на становлення й подальший розвиток вітчизняної освіти на те- риторії Уманської округи. Висновки проведеного дослідження дозволяють стверджу- вати про багатоаспектність порушеної проблеми, яка має доволі широке висвітлен- ня у різних форматах, одночасно й співзвучність із сьогоденням. Радянський режим від- значився тотальним насадженням ідеологічної доктрини із застосуванням репресій в усіх сферах, зокрема і освітянській. Становлення української шкільної освіти відбулось в 1920-х роках у результаті політики українізації, яку наприкінці десятиріччя згор- нули, перейшовши до її реконструювання в бік уніфікації, створення єдиної загально- радянської системи освіти. У складних соціально-економічних умовах початку 1930-х років в Уманській окрузі функціонувало понад два десятки загальноосвітніх шкіл і ве- чірні школи для дорослих. Відбувався активний розвиток освіти рідною мовою з ураху- ванням кращих здобутків педагогічної науки, орієнтованих на підвищення якості на- вчання й поширення досвіду. З 1931 року державно-партійна політика в освітній сфері змінюється через низку виданих постанов, у результаті виконання яких сформувалася єдина централізована, ідеологічна система шкільної освіти. На її функціонування не- гативно впливали соціально-економічні і суспільно-політичні чинники – примусова ко- лективізація, геноцид 1932-1933 рр. та репресії, які у 1937-1938 рр. набули масового ха- рактеру. В Уманській окрузі лютував і голод, і репресивний апарат. Одночасно, врахо- вуючи потреби в кваліфікованих кадрах, влада зміцнювала заклади освіти, як важли- вий ідеологічний інструмент виховання радянських людей і творення тоталітарно- го суспільства.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/15038
ISSN: ISSN 2309-2254
Розташовується у зібраннях:Історичний факультет

Файли цього матеріалу:
Файл РозмірФормат 
Скус О., Джагунова О..pdf165,57 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.