Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/15038
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Скус, Ольга Володимирівна | - |
dc.contributor.author | Джагунова, Олена Ігорівна | - |
dc.date.accessioned | 2022-12-06T13:44:54Z | - |
dc.date.available | 2022-12-06T13:44:54Z | - |
dc.date.issued | 2022-12 | - |
dc.identifier.citation | Скус О. В., Джагунова О. І. Історико-політичні аспекти освітнього процесу на Уманщині (1930-ті рр.) Наукові праці Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка: історичні науки. Кам’янець-Подільський: Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2022. Т. 37: До 75-річчя від дня народження професора Валерія Степанкова. С. 196-204 | uk_UA |
dc.identifier.issn | ISSN 2309-2254 | - |
dc.identifier.uri | https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/15038 | - |
dc.description.abstract | Анотація. Мета дослідження – схарактеризувати особливості розвитку освіт- нього процесу на Уманщині за умов суспільно-політичних змін в Україні впродовж 1930-х рр. Методологія дослідження ґрунтується на використані загальнонауково- го і проблемно-хронологічного методів, аналізу, принципів об’єктивності, історизму тощо. Наукова новизна полягає у спробі висвітлити неоднозначний вплив політики радянського режиму на становлення й подальший розвиток вітчизняної освіти на те- риторії Уманської округи. Висновки проведеного дослідження дозволяють стверджу- вати про багатоаспектність порушеної проблеми, яка має доволі широке висвітлен- ня у різних форматах, одночасно й співзвучність із сьогоденням. Радянський режим від- значився тотальним насадженням ідеологічної доктрини із застосуванням репресій в усіх сферах, зокрема і освітянській. Становлення української шкільної освіти відбулось в 1920-х роках у результаті політики українізації, яку наприкінці десятиріччя згор- нули, перейшовши до її реконструювання в бік уніфікації, створення єдиної загально- радянської системи освіти. У складних соціально-економічних умовах початку 1930-х років в Уманській окрузі функціонувало понад два десятки загальноосвітніх шкіл і ве- чірні школи для дорослих. Відбувався активний розвиток освіти рідною мовою з ураху- ванням кращих здобутків педагогічної науки, орієнтованих на підвищення якості на- вчання й поширення досвіду. З 1931 року державно-партійна політика в освітній сфері змінюється через низку виданих постанов, у результаті виконання яких сформувалася єдина централізована, ідеологічна система шкільної освіти. На її функціонування не- гативно впливали соціально-економічні і суспільно-політичні чинники – примусова ко- лективізація, геноцид 1932-1933 рр. та репресії, які у 1937-1938 рр. набули масового ха- рактеру. В Уманській окрузі лютував і голод, і репресивний апарат. Одночасно, врахо- вуючи потреби в кваліфікованих кадрах, влада зміцнювала заклади освіти, як важли- вий ідеологічний інструмент виховання радянських людей і творення тоталітарно- го суспільства. | uk_UA |
dc.publisher | ТОВ «Друкарня “Рута” | uk_UA |
dc.relation.ispartofseries | УДК;37.014(477.46)«1930/1939» | - |
dc.subject | заклади освіти | uk_UA |
dc.subject | радянська політика | uk_UA |
dc.subject | репресії | uk_UA |
dc.subject | школи | uk_UA |
dc.subject | Уманщина | uk_UA |
dc.title | Історико-політичні аспекти освітнього процесу на Уманщині (1930-ті рр.) | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Розташовується у зібраннях: | Історичний факультет |
Файли цього матеріалу:
Файл | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|
Скус О., Джагунова О..pdf | 165,57 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.