Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/15112
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorКочубей, Тетяна Дмитрівна-
dc.contributor.authorМельникова, Ольга Миколаївна-
dc.date.accessioned2022-12-08T07:52:32Z-
dc.date.available2022-12-08T07:52:32Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationКочубей Т. Д., Мельникова О. М. Формування соціокультурного освітнього середовища закладу дошкільної освіти в процесі здійснення превентивної педагогічної роботи. Педагогічні науки: теорія та практика. Запоріжжя: Видавничий дім «Гельветика», № 1 (41). С. 212–219. 2022.uk_UA
dc.identifier.urihttps://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/15112-
dc.description.abstractУ статті розглядаються ресурси соціокультурного освітнього середовища закладу дошкільної освіти у контексті здійснення превентивної педагогічної роботи. Мета статті полягає у науково-теоретичному осмисленні потенціалу соціокультурного освітнього середовища закладу дошкільної освіти та шляхів забезпечення ефективного розвитку особистості дитини в контексті здійснення превентивної педагогічної роботи.Розкрито змістове наповнення понять «освітнє середовище», «освітнє середовище закладу дошкільної освіти», «освітній простір закладу дошкільної освіти», «соціокультурне освітнє середовище»; розглянуто теоретико-методологічні положення щодо визначення змісту соціокультурного освітнього середовища закладу дошкільної освітиВизначено основні характеристики соціокультурного освітнього середовища, що зумовлюють реалізацію його потенціалу. Соціокультурний освітній простір закладу дошкільної освіти охарактеризовано як безбар’єрний, доступний, організований, інтегрований, комфортний, безпечний, адаптивний, що становить систему умов для успішного розвитку, засвоєння елементів культури кожною дитиною з урахуванням її вікових особливостей, внутрішніх ресурсів і можливостей здоров’я.Окреслено шляхи забезпечення ефективного розвитку особистості дитини в контексті здійснення превентивної педагогічної роботи в умовах соціокультурного освітнього середовища ЗДО: розкрито потенціал соціокультурного освітнього середовища ЗДО; висвітлено забезпечення (проєктування) безпечного, здорового, цілісного соціокультурного освітнього середовища ЗДО; акцентовано на впровадженні інноваційних методів роботи в ЗДО, що значно підвищують результативність різних видів діяльності в даному середовищі; наголошено на сприянні міжсуб’єктній взаємодії (дітей, вихователів та батьків).Доведено, що заклад дошкільної освіти є унікальним соціокультурним простором, у якому відбувається «акт зустрічі» всіх його суб’єктів у безперервному і неоднозначному процесі соціалізації. Установлено, що необхідність проєктування та організації соціокультурного освітнього середовища закладу дошкільної освіти полягає у створенні умов щодо недопустимості здійснення негативних вчинків дитиною, потребує постійної модифікації змісту усіх його компонентів відповідно до конкретних потреб зростаючої особистості, забезпечення дитині стану захищеності, успіху, поваги, визнання та любові тощо.uk_UA
dc.publisherВидавничий дім «Гельветика»uk_UA
dc.relation.ispartofseriesУДК;373.2:[37.013:343.85]-
dc.subjectпревентивна педагогічна роботаuk_UA
dc.subjectосвітній простірuk_UA
dc.subjectдіти дошкільного вікуuk_UA
dc.subjectрозвиток особистостіuk_UA
dc.subjectзаклад дошкільної освітиuk_UA
dc.titleФормування соціокультурного освітнього середовища закладу дошкільної освіти в процесі здійснення превентивної педагогічної роботиuk_UA
dc.title.alternativeФормування соціокультурного освітнього середовища закладу дошкільної освіти в процесі здійснення превентивної педагогічної роботиuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Факультет дошкільної та спеціальної освіти

Файли цього матеріалу:
Файл РозмірФормат 
2817-Текст статті-5364-1-10-20220603.pdf310,56 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.