Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/15199
Назва: Fostering the Key Competencies of Undergraduates Majoring in Primary School Teaching and Learning based on the Standards of PISA International Comparative Study
Інші назви: Розвиток ключових компетентностей студентів, які навчаються в початковій школі на основі стандартів міжнародного порівняльного дослідження PISA
Автори: Роєнко, Людмила Миколаївна
Волошина, Ганна Петрівна
Муковіз, Олексій Павлович
Кравчук, Оксана Володимирівна
Торчинська, Тамара Анатоліївна
Ключові слова: higher education
pre-service teachers majoring in primary school teaching and learning
key competencies
PISA-based test
Дата публікації: 11-вер-2021
Видавництво: НАУН, 991 US Highway 22, Suite 100, Брайдуотер, Нью-Джерси 08807, США
Бібліографічний опис: INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATION AND INFORMATION TECHNOLOGIES. Volume 15, 2021. Р. 281‒288
Короткий огляд (реферат): The purpose of the study was to identify how the reshaped curriculum that was based on PISA standards fostered the key competencies of undergraduates majoring in primary school teaching and learning in terms of materials design and teaching methodology used throughout the internships at schools. The study used qualitative and quantitative methods with qualitative methods getting higher priority to enlarge the base of evidence and get a deeper insight into the issues under research. It was found that reshaping the preservice teacher professional training, specifically in test format, materials design, and assessment, and made the shift to training schoolchildren to take PISA-based test was necessary for the school educational settings in Ukraine. The teacher students’ awareness of the PISAbased test needed improvement. The training model used in the study along with the internship addressed the loopholes in the university curriculums and training of the students majoring in primary education. The intervention brought a positively challenging experience for the students. It helped them to ‘pump up’ their intellectual, professional, and technical skills. They raised awareness of the PISA-based test, Blooms’ Taxonomy, and test question formulation. The students learned to use DIF and DTF methods to validate the PISA test questions, age specifics in training primary school children in terms of adjusting it taking the PISA-based test, and approaches to creating a positive mindset in primary schoolchildren towards learning through dialogue and cooperation. It was found that the students upgraded their teaching and material design skills and became more confident as teachers in terms of PISA-based test training. Changing the students’ perceptions and their teaching approaches were the major difficulties and challenges to the study. They were addressed through mentorship which was used when the students did internships.
Мета дослідження полягала в тому, щоб визначити, як змінена навчальна програма, яка ґрунтувалася на стандартах PISA, сприяла розвитку ключових компетенцій студентів, які навчаються в початковій школі, з точки зору дизайну матеріалів і методології навчання, що використовується під час стажування в школах. У дослідженні використовувалися якісні та кількісні методи, причому якісним методам надавався вищий пріоритет, щоб розширити базу доказів і отримати глибше розуміння проблем, що досліджуються. З’ясувалося, що реформування професійної підготовки вчителів початкової стадії, зокрема щодо формату тестування, оформлення матеріалів та оцінювання, а також перехід до підготовки школярів до тестування на основі PISA є необхідним для шкільних навчальних закладів в Україні. Необхідно покращити обізнаність учнів-вчителів щодо тесту PISA. Модель навчання, яка використовувалася в дослідженні разом із стажуванням, спрямована на усунення лазівок в університетських навчальних програмах і підготовці вчителів для початкової освіти.
Опис: https://www.naun.org/cms.action?id=23299 https://www.naun.org/main/NAUN/educationinformation/2021/a582008-028(2021).pdf
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/15199
ISSN: 2074-1316
Розташовується у зібраннях:Факультет початкової освіти

Файли цього матеріалу:
Файл РозмірФормат 
Fostering the Key Competencies.pdf1,01 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.