Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/15405
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorМамчур, Євген Анатолійович-
dc.contributor.authorКучеренко, Ірина Анатоліївна-
dc.date.accessioned2023-05-29T05:15:05Z-
dc.date.available2023-05-29T05:15:05Z-
dc.date.issued2023-03-30-
dc.identifier.citationКучеренко І., Мамчур Є. Особливості учіння у процесі навчання мови // Психолого-педагогічні проблеми сучасної школи. Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини., Вип. 1 (9), 2023.uk_UA
dc.identifier.issn2206-7750 (Print), 2664-9128 (Online)-
dc.identifier.urihttps://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/15405-
dc.descriptionhttps://psv.udpu.edu.ua/issue/view/16005uk_UA
dc.description.abstractУ статті проаналізовано особливості процесу учіння, який зазнав суттєвих змін, спричинених пандемією та умовами воєнного часу в Україні. Охарактеризовано особливості учіння здобувачів освіти. Визначено основні рівні активності учіння – репродуктивно-наслідувальний, частково-пошуковий, творчий. Описано своєрідність головних способів реалізації процесу учіння: екстраактивне, інтраактивне, інтерактивне. Встановлено ключові механізми процесу учіння: підготовчий, навчальний, пізнавальний, закріплювальний.uk_UA
dc.description.abstractThe article analyzes the peculiarities of the learning process in modern conditions of language learning, which has undergone significant changes and acquired new forms of implementation caused by the pandemic and wartime conditions in Ukraine. The main subjects of the learning process – the pedagogue (teacher / lecturer) and the learner (pupil / student) in order to achieve the defined goals of language learning, must carry out the process of teaching / lecturer and learning in a coordinated manner, in an active purposeful interaction and interconnection. The peculiarities of the learning of education seekers are characterized, which is interpreted as a meaningful cognitive-research activity of a pupil / student under the guidance of a teacher / lecturer, aimed at the development of individual communicative competence (speech, language, socio-cultural, activity, discursive), and the effectiveness of this process is characterized not only by perfect scientific-methodical organization andЗбірник наукових праць Психолого-педагогічні проблеми сучасної школи 39 Вип. 1(9), 2023 ISSN 2706-6258 implementation of the educational occupation on the part of the pedagogue, but also the mandatory goal-directedness, purposefulness and activity of the educational activity of the student himself. The main levels of learning activity during the educational and cognitive activity at the language lesson are determined ‒ reproductive and imitative, partially exploratory, creative. The originality of the main ways of implementing the learning process, which are carried out in a language lesson, is described: learning from the outside (extraactive), internal, from the outside (interactive), alternating from the outside and from the outside (interactive). The key mechanisms of the learning process have been established: preparatory, educational, cognitive, reinforcing.uk_UA
dc.publisherВидавничо-поліграфічний центр "Візаві" - vizavi-print.jimdo.comuk_UA
dc.subjectсуб’єкти процесу навчанняuk_UA
dc.subjectпедагог (учитель / викладач)uk_UA
dc.subjectздобувач освіти (учень / студент)uk_UA
dc.subjectучінняuk_UA
dc.subjectрівні активності учінняuk_UA
dc.subjectспособи реалізації учінняuk_UA
dc.subjectмеханізми навчанняuk_UA
dc.subjectsubjects of the learning processuk_UA
dc.subjecteducator (teacher / lecturer)uk_UA
dc.subjectstudent (pupil / student)uk_UA
dc.subjectlearninguk_UA
dc.subjectlevels of learning activityuk_UA
dc.subjectways of realizing learninguk_UA
dc.subjectlearning mechanismsuk_UA
dc.titleОсобливості учіння у процесі навчання мовиuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Факультет іноземних мов

Файли цього матеріалу:
Файл РозмірФормат 
279335-Текст статті-643913-1-10-20230516.pdf535,27 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.