Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/15608
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorЩербань, Ірина Юріївна-
dc.contributor.authorБезлюдна, Віта Валеріївна-
dc.date.accessioned2023-11-08T06:50:45Z-
dc.date.available2023-11-08T06:50:45Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationBezliudna V., Shcherban I. Reformation of Foreign Language Education System after World War II in Ukraine: Analysis of Policy Impact. Studies in Comparative Education. 2022. №1. С. 36–47. https://doi.org/10.31499/2306-5532.1.2022.262281uk_UA
dc.identifier.urihttps://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/15608-
dc.descriptionhttps://doi.org/10.31499/2306-5532.1.2022.262281uk_UA
dc.description.abstractThe system of higher education after World War II generates the significant research interest, because the period between in 1948–1961 is considered to be an important milestone in the formation of foreign language education. 1948 was marked as the beginning of a new stage in the history of foreign language education at Ukrainian higher education institutions as many higher educational institutions faced the task of training foreign language teachers. Attempts to reform higher education and develop a new training system of future foreign language teachers in higher education institutions were made in the conditions of crisis of higher and secondary education, triggered by social and economic reasons. They led to the closure of higher education institutions, the decline of the education quality, the weakness of higher education authority. On the basis of a large collection of archival documents and contemporary sources that have not been analysed yet, the present paper deals with the policy impact on reformation of foreign language education system after World War II. Focusing on the problems of foreign language education after World War II the authors of the paper provide an insight into educational reforms, having analyzed a great number of decrees and pointed out the changes that were made by the government in 1948–1961. According to the reforms conducted in the direction of improvement foreign language education in Soviet Ukraine the positive changes were found out: the reorganization of higher education institutions in the direction of foreign language education development (higher education institutes of foreign languages were formed presupposing the establishment of philological faculties and faculties of foreign languages); the methodological training of foreign languages teachers got started; the role of oral foreign language speech in foreign language teachers training was strengthen.uk_UA
dc.description.abstractСистема вищої іншомовної освіти після Другої світової війни викликає значний дослідницький інтерес, оскільки період між 1948–1961 рр. вважається важливою віхою у становленні іншомовної освіти. 1948 рік ознаменувався початком нового етапу в історії іншомовної освіти в українських вищих навчальних закладах, оскільки перед багатьма вищими навчальними закладами постало завдання підготовки вчителів іноземної мови. Спроби реформування вищої освіти та розробки нової системи підготовки майбутніх учителів іноземної мови у вищих навчальних закладах робилися в умовах кризи вищої та середньої освіти, спричиненої соціально-економічними чинниками. На основі великої колекції архівних документів та сучасних джерел, які ще не були проаналізовані, автори статті здійснили аналіз впливу політики на реформування системи іншомовної освіти після Другої світової війни. Зосереджуючись на проблемах іншомовної освіти після Другої світової війни, у статті розглядаються освітні реформи та зміни, які відбувалися у означений період. Відповідно до проведених реформ у напрямку вдосконалення іншомовної освіти в Радянській Україні авторами статті виявлено позитивні зміни.uk_UA
dc.publisherУмань (електронне видання)uk_UA
dc.subjecteducation policyuk_UA
dc.subjectforeign languageuk_UA
dc.subjectfuture teachers traininguk_UA
dc.subjecthigher education institutionsuk_UA
dc.subjectSoviet Ukraineuk_UA
dc.titleReformation of Foreign Language Education System after World War II in Ukraine: Analysis of Policy Impactuk_UA
dc.title.alternativeРеформування системи іншомовної освіти після Другої світової війни в Україніuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Факультет іноземних мов

Файли цього матеріалу:
Файл РозмірФормат 
262281-Article Text-604286-1-10-20220803.pdf500,44 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.