Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/15817
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorДука, Тетяна Миколаївна-
dc.date.accessioned2023-12-01T06:18:46Z-
dc.date.available2023-12-01T06:18:46Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationДука Т. М. Вплив художньої літератури на формування природничо-екологічної компетентності дитини. Актуальні питання у сучасній науці. № 5(11). 2023. С. 368–378. http://perspectives.pp.ua/index.php/sn/article/view/4692/4716uk_UA
dc.identifier.urihttps://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/15817-
dc.descriptionhttp://perspectives.pp.ua/index.php/sn/article/view/4692/4716uk_UA
dc.description.abstractУ статті з’ясовано, що природничо-екологічна компетентність – це важлива складова частини культури поведінки; здатність дитини проявляти себе в різних життєвих ситуаціях, які пов’язані зі ставленням до навколишнього середовища, до живих організмів, до законів природи. Визначено, що серед завдань дошкільного виховання визначено формування основ екологічної компетентності, морально-ціннісних орієнтацій особистості, що є необхідною передумовою розуміння сутності природи, переосмислення власної поведінки в межах гуманістичних ціннісних орієнтирів щодо природи. З’ясовано, що твори художньої літератури є важливішим засобом формування природничо-екологічної компетентності.Встановлено, що у кожній віковій групі реалізуються певні програмові завдання ознайомлення дітей із природою. Вони передбачають поступове засвоєння природничих знань. Діти повинні мати чітке уявлення про цінність природного довкілля, його надзвичайне значення для життя людини, а також знати про те, що людина впливає на довкілля, що його екологічний стан залежить від її діяльності.Зокрема, обґрунтовано, що педагогам необхідно враховувати, що сучасний освітній процес повинен бути спрямований на формування психологічних властивостей особистості,таких: потреба у спілкуванні з природою, інтерес до пізнання її законів, мотиви поведінки й діяльності з охорони природи.Встановлено, що поетико-прозаїчна природа художніх творів відкриває широкі можливості для педагогів-практиків та батьків, які під час співпраці з дітьми можуть оперувати їхніми здібностями активних слухачів, враховуючи соціально-педагогічний ефект казки. Узагальнено, що виховання через художню літературу призводить до значних змін емоцій, почуттів дитини, що сприяє виникненню в дитини живого відгуку на різні події життя, перебудовує її суб’єктивний світ.uk_UA
dc.publisherАктуальні питання у сучасній науціuk_UA
dc.subjectприродничо-екологічна компетентністьuk_UA
dc.subjectіти дошкільного та молодшого шкільного вікуuk_UA
dc.subjectхудожня літератураuk_UA
dc.titleВплив художньої літератури на формування природничо-екологічної компетентності дитиниuk_UA
dc.title.alternativeВплив художньої літератури на формування природничо-екологічної компетентності дитиниuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Факультет дошкільної та спеціальної освіти

Файли цього матеріалу:
Файл РозмірФормат 
4692-Текст статті-4719-1-10-20230519.pdf367,51 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.