Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/17830
Title: Augmented Educational Reality: Integrating AR Technologies into the Future Learning Process
Other Titles: Доповнена освітня реальність: інтеграція технологій AR у майбутній навчальний процес
Authors: Чирва, Ганна Миколаївна
Keywords: AR technologies
artificial intelligence
augmented reality
educational process
Issue Date: 2024
Publisher: Futurity Education
Citation: Mykhailova L., Kozak O., Chyrva H. Augmented Educational Reality: Integrating AR Technologies into the Future Learning Process. Futurity Education. 2024. Vol. 4. No. 1. Р. 71–85.
Abstract: In today's educational landscape, augmented reality opens up new perspectives for transforming learning approaches. The integration of augmented reality through AR technologies into the future educational process is defined not only as a technological stepforward but also as a step towards innovative, more effective learning adapted to the needs of the modern world. The integration of augmented reality technologies into the educational process contributes to the improvement of 72©Copyright 2024 by the author(s) This work is licensed under aCreative Commons Attribution 4.0 International License.teaching methods, providing interactive and immersive learning environments. This, first and foremost, enhances the motivation of education seekers, fosters creativity, and improves the quality of education in educational institutions.The purpose of this study is to analyse and systematise the features of integrating AR technologies into the future educational process and identify trends in their further development. The following research methods were used: analysis, synthesis,and systematisation of literary sources; inductive method. Data from various sources were summarised, classified,and analysed to identify trends in the further integration of AR technologies in education. The results of the study confirmed the wide range of opportunities that open up as a result of the use and integration of AR technologies into the future educational process. The analysis showed both the advantages and disadvantages of using AR technologies, highlighting the potential of these technologies. The study revealed the current state of integration of AR technologies into educational processes. The current trends that determine the directions of further integration of AR technologies in the future educational process are highlighted, paying attention to the key aspects of the development of thesetechnologies in the modern educational environment. The conclusions emphasise the importance of integrating AR technologies into the future educational process, which opens up a wide range of opportunities for improving the quality of education. The need for further research and improvement of these technologies to ensure their effectiveness and accessibility in the educational sphere is emphasised. In further research, it is important to investigate in more depth the impact of AR technologies on the learning process of different age and educational groups. Also, studying the optimal methods of implementing AR technologies and their impact on the formation of the learning environment is a key area for future research.
У сучасному освітньому ландшафті доповнена реальність відкриває нові перспективи для трансформації підходів до навчання. Інтеграція доповненої реальності через AR-технології в майбутній навчальний процес визначається не лише як технологічний крок вперед, але й як крок до інноваційного, більш ефективного навчання, адаптованого до потреб сучасного світу. Інтеграція технологій доповненої реальності в навчальний процес сприяє вдосконаленню 72©Copyright 2024 by the author(s) This work is licensed under aCreative Commons Attribution 4.0 International License.meteaching, забезпечуючи інтерактивне та захоплююче середовище навчання. Це, насамперед, сприяє підвищенню мотивації здобувачів освіти, вихованню креативності та покращенню якості освіти в навчальних закладах. Мета дослідження – проаналізувати та систематизувати особливості інтеграції AR-технологій у майбутній освітній процес та визначити тенденції в їх подальшому розвитку. Використано такі методи дослідження: аналіз, узагальнення та систематизація літературних джерел; індуктивний метод. Дані з різних джерел були узагальнені, класифіковані та проаналізовані, щоб виявити тенденції подальшої інтеграції AR-технологій в освіту. Результати дослідження підтвердили широкий спектр можливостей, які відкриваються в результаті використання та інтеграції AR-технологій у майбутній освітній процес. Аналіз показав як переваги, так і недоліки використання технологій AR, підкресливши потенціал цих технологій. Дослідження виявило поточний стан інтеграції AR-технологій в освітні процеси. Висвітлено сучасні тенденції, що визначають напрямки подальшої інтеграції AR-технологій у майбутній освітній процес, приділено увагу ключовим аспектам розвитку цих технологій у сучасному освітньому середовищі. У висновках підкреслюється важливість інтеграції AR-технологій у майбутній навчальний процес, що відкриває широкі можливості для підвищення якості освіти. Наголошено на необхідності подальшого дослідження та вдосконалення цих технологій для забезпечення їх ефективності та доступності в освітній сфері. У подальших дослідженнях важливо глибше дослідити вплив AR-технологій на процес навчання різних вікових та освітніх груп. Також вивчення оптимальних методів впровадження AR-технологій та їх впливу на формування навчального середовища є ключовим напрямком майбутніх досліджень.
Description: https://futurity-education.com/index.php/fed/article/view/251
URI: https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/17830
Appears in Collections:Факультет початкової освіти

Files in This Item:
File SizeFormat 
FED_Mykhailova,+L.,+++Kozak,+O.,+++Chyrva,+H.+(2024)..pdf430,07 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.