Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.udpu.edu.ua/handle/6789/8289
Назва: | Особливості творення і сприймання мовлення як психологічні чинники формування комунікативної компетентності особистості |
Автори: | Мамчур, Лідія Іванівна |
Ключові слова: | мовленнєва діяльність породження і сприйняття мовлення етапи породження мовленнєвої діяльності фази сприйняття мовлення модель спілкування барєри спілкування |
Дата публікації: | 4-гру-2017 |
Бібліографічний опис: | Мамчур Л. Особливості творення і сприймання мовлення як психологічні чинники формування комунікативної компетентності особистості / Л.І.Мамчур // // Філологічний часопис : збірник наукових праць / гол. ред. О. Ю. Зелінська. – Умань : ВПЦ «Візаві», 2017. – Вип. 1 5(9). – С. 209–218. |
Короткий огляд (реферат): | У статті охарактеризовано психолінгвістичні особливості творення мовлення як індивідуального комунікативного акту і сприймання мовлення в індивідуальному комунікативному акті, які є психологічними чинниками формування комунікативної компетентності учнів. Проаналізовано моделі мовленнєвої діяльності, що стосуються поетапного процесу породження мовлення, етапи мовленнєвої діяльності. Розглянуто аналітичну модель спілкування, до складу якої входять три взаємопов’язані сторони: комунікативна, інтерактивна і перцептивна. Визначено основні фази мовленнєвої діяльності (орієнтація, планування, реалізація, контроль), їх особливості реалізації та роль для створення висловлювання у процесі спілкування. обґрунтовано, що мовна система виявляється в індивідуальних мовленнєвих системах (комунікативних актах). Взаємозв’язок комунікативного акту особистості й мовної системи представлено у вигляді взаємопов’язаних компонентів (мовна система, мовний матеріал, мовленнєва діяльність (індивідуальних комунікативний акт)). Доведено, що процес сприйняття мовлення комунікантом проходить у дві фази ‒ власне сприйняття і розуміння почутого або прочитаного. З’ясовано, що у процесі комунікації виникають різноманітні бар’єри (логічний, лінгвістичний, стилістичний, фонетичний), визначено їх особливості. Розглянуто модель комунікації, її основні складники. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://dspace.udpu.edu.ua/handle/6789/8289 |
Розташовується у зібраннях: | Факультет філології та журналістики |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
До філ вісника Психологічні основи.pdf | 299,54 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.