Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.udpu.edu.ua/handle/6789/9500
Назва: МОРАЛЬНО-ЦІННІСНІ ОРІЄНТИРИ У ТВОРЧОМУ ДОРОБКУ УКРАЇНСЬКИХ ПРОСВІТНИКІВ ПЕРШОЇ ПОЛОВИНИ XVIII СТ.
Автори: Кочубей, Тетяна Дмитрівна
Ключові слова: морально-ціннісні орієнтири;
перша половина XVIII ст.;
Ф. Прокопович;
С. Калиновський;
поєднання світської та релігійної освіти;
принципи християнської етики
Дата публікації: 2018
Видавництво: Вінниця: ТОВ «Нілан - ЛТД»
Бібліографічний опис: 1. УДК 37(477)(09) "1700/1750" Кочубей Т.Д. Морально-ціннісні орієнтири у творчому доробку українських просвітників першої половини XVIII ст. // Проблеми освіти: збірник наукових праць / Інститут модернізації змісту освіти МОН України. – Вінниця: ТОВ «Нілан - ЛТД», 2018. – Вип. 88 (частина 1). – С. 298-308.
Короткий огляд (реферат): Анотація. Встановлено, що морально-ціннісні орієнтири педагогічної думки першої половини XVIII ст. спрямовувалися на розуміння людини, розкриття її сутності через здійснювані нею вчинки і поведінку. Науковий доробок просвітників першої половини XVIII ст. (Ф. Прокоповича, С. Калиновського) містить міркування про праведну поведінку, моральні ідеали, зразки існування людини у світі. Важлива роль відводиться характеристиці доброчесностей, наявність яких розглядається як свідчення моральної вихованості особистості, й окресленню протилежних їм вад як свідчення аморальності. З’ясовано, що серед просвітників першої половини XVIII ст., практична і творча діяльність яких мала вагомий вплив на формування педагогічної думки, вирізняється Ф. Прокопович. Він зробив помітний внесок у розвиток освітнього процесу на засадах всестановості і гуманізму. Ключові слова: морально-ціннісні орієнтири; перша половина XVIII ст.; Ф. Прокопович; С. Калиновський; поєднання світської та релігійної освіти; принципи християнської етики. Tetiana Kochubei – Doctor of Pedagogical Sciences, Professor, Professor of Social Pedagogy and Social Work Department, Pavlo Tychyna Uman State Pedagogical University E-mail: udpu_tania@ukr.net MORAL AND VALUE ORIENTARIES IN THE CREATIVE ACHIEVEMENTS OF UKRAINIAN ENLIGHTENERS IN THE FIRST HALF OF THE XVIII CENTURY Abstract. It has been established that the moral and value orientations of the pedagogical thought of the first half of the XVIII century was directed at understanding the person, disclosing its essence through the actions and behavior it carried out. Scientific achievements of enlighteners of the first half of the XVIII century contains arguments about righteous behavior, moral ideals, and patterns of human existence in the world. The basis of the rules of conduct is the principles of Christian ethics, the human right to manifest their individuality are conducted based on the behavioral rules, but under the condition that this manifestation does not harm others. An important role has been given to the characterization of virtues. The presence of which has been seen as evidence of the individual’s moral education and the outline of the opposing defects as evidence of immorality. They argued that the person can acquainted them only in the process of a specially organized education. It was found out that F. Prokopovych has been distinguished among the educators of the first half of the XVIII century, whose practical and creative activity had a significant influence on the formation of pedagogical thought. He did not only tried to convey his vision of a person, his/her education and upbringing to a broader public of Ukrainian society, but also made a noticeable practical contribution to the development of the educational process on the basis of institution and humanism.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.udpu.edu.ua:8181/handle/6789/9500
Розташовується у зібраннях:Факультет соціальної та психологічної освіти

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
MORALNI ORIIeNTYRY XVIII ST.pdf553,52 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.