Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.udpu.edu.ua/handle/6789/9943
Назва: | ПОЛІКУЛЬТУРНЕ ВИХОВАННЯ В СУЧАСНІЙ ШКІЛЬНІЙ ОСВІТІ КАНАДИ |
Автори: | Свиридюк, Ольга Володимирівна |
Ключові слова: | полікультурна освіта явні меншини національні меншини різноманітність полікультурне виховання |
Дата публікації: | 2017 |
Видавництво: | Умань |
Бібліографічний опис: | Свиридюк О.В. Полікультурне виховання в сучасній шкільній освіті Канади: автореферат дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: спец. 13.00.07 «теорія і методика виховання» / Свиридюк Ольга Володимирівна; Уман. держ. пед. унів. ім Пав. Тич. – У., 2017.-23с. |
Серія/номер: | УДК;37.03(043.3) |
Короткий огляд (реферат): | У дисертації здійснено аналіз теоретичних засад полікультурного виховання в сучасній шкільній освіті Канади та запропоновано рекомендації щодо вирішення актуальної проблеми у середніх навчальних закладах України. Проаналізовано стан дослідження проблеми полікультурного виховання в педагогічній теорії і виховній практиці. З’ясовано, що полікультурність і полікультурне виховання були предметом досліджень як зарубіжних так і вітчизняних науковців: серед яких виділяємо праці, які розкривають питання полікультурності, ідентичності, рівності прав та необхідності ведення політики полікультурності на федеральному та провінційних рівнях; праці науковців, які обґрунтовують теоретичні підходи до формування полікультурного виховання в шкільній освіті Канади; праці науковців, які розробляють методологічні засади полікультурного виховання в сучасній шкільній освіті Канади. Здійснено аналіз наукової літератури з питань полікультурного виховання, уточнено сутність понять «культура», «полікультурність» та «полікультурне виховання в шкільній освіті». Виявлено та охарактеризовано основні етапи розвитку полікультурного виховання в шкільній освіті Канади. З’ясовано чинники його актуалізації в ХХІ столітті. Розкрито змістово-методичне забезпечення полікультурного виховання в загальноосвітніх навчальних закладах Канади. З’ясовано, що в загальноосвітніх навчальних закладах Канади проблема полікультурного виховання пронизує зміст навчальних програм усіх шкільних дисциплін. Обґрунтовано ефективність використання педагогами у процесі полікультурного виховання інтерактивних методів виховання та навчання, які сприяють активній й ефективній взаємодії в класі з представниками різних культур, проведено моніторинг основних тенденцій та сучасного стану полікультурного виховання учнів у середніх навчальних закладах України. Проаналізовано особливості підготовки вчителів до полікультурного виховання учнів у школах Канади. Аналіз програм шкільних предметів показав, що полікультурне виховання включається у зміст окремих предметів. Однак, не в усіх програмах прослідковується полікультурна спрямованість. Проведено моніторинг стану полікультурного виховання в шкільній освіті України, який засвідчив сформовані патріотичні почуття, знання власної ідентичності, проте помітно, що знання інших країн, народів не є на належному рівні. Розроблено рекомендації для застосування канадського досвіду полікультурного виховання в навчально-виховному процесі вітчизняних шкіл. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.udpu.edu.ua:8181/handle/6789/9943 |
Розташовується у зібраннях: | Факультет іноземних мов |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
автореф Свиридюк .pdf | 637,44 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.