Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.udpu.edu.ua/handle/6789/8702
Назва: | ФОРМУВАННЯ МОРАЛЬНИХ ВЧИНКІВ І ДІЙ У ДІТЕЙ 5-6 РОКІВ ЗАСОБАМИ АВТОРСЬКОЇ ДИДАКТИЧНОЇ КАЗКИ |
Автори: | Кушнір, Валентина Миколаївна |
Ключові слова: | моральні вчинки та дії авторська дидактична казка діти 5-6 років моральна поведінка |
Дата публікації: | гру-2017 |
Видавництво: | Наука і освіта. – 2017. – №12. – 36-41. |
Бібліографічний опис: | Валентина Кушнір Формування моральних вчинків і дій у дітей 5-6 років засобами авторської дидактичної казки // Наука і освіта. – 2017. – №12. – 36-41. |
Серія/номер: | УДК 373.2.015.31:17.022.1]:791.228; |
Короткий огляд (реферат): | Стаття присвячена формуванню моральної поведінки дітей засобами авторської дидактичної казки. Розв’язується актуальна проблема можливостей використання авторської дидактичної казки у моральному ви- хованні дітей в умовах дошкільних закладів освіти та сім’ї. Визначаються основні вимоги до змісту авторської дидактичної казки, що дозволяють їй виступати в якості засобу морального виховання: доступність та легкість для сприйняття; тотожність сюжетної лінії особистому досвіду і життю дошкільника; наявність моральних за- думів та ідей; наявність емоційно-почуттєвої складової казки. Метою статті є презентація й перевірка експери- ментальної методики формування моральних дій та вчинків у дітей 5-6 років засобами авторської дидактичної казки. Методика включає в себе реалізацію таких етапів: пізнавально-мотиваційний (формування уявлень про норми і правила моральної поведінки, розуміння мотивів поведінки героїв); почуттєво-оціночний (виховання моральних переживань і почуттів, формування умінь емпатії та рефлексії); діяльнісних (формування внутріш- ньої потреби у моральних вчинках та діях, уміння зіставляти поведінку героїв із власною). На діагностувально- му етапі було задіяно 25 дітей 5-6 років закладу дошкільної освіти ясла-садок комбінованого типу №12 міста Умань, Черкаської області, яких було поділено на експериментальну та контрольну групи. На відміну від рес- пондентів контрольної групи, діти з експериментальної були задіяні у роботі із використанням авторської дида- ктичної казки. Для оцінювання стану сформованості у дітей 5-6 років моральних дій та вчинків визначено пове- дінковий критерій із показниками (рівень сформованості уявлень про норми і правила моральної поведінки, розуміння мотивів поведінки героїв; ступінь сформованості умінь співпереживати та розуміти емоційний стан героїв; самостійності при зіставленні поведінки героїв із загальнолюдськими нормами та правилами; рівень готовності до активних моральних дій, вчинків та проявів). Результати експериментально-дослідної роботи виявили динаміку формування моральних дій та вчинків у дітей 5-6 років засобами авторської дидактичної казки у експериментальній групі, що дозволяє стверджувати про ефективність запропонованої методики. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://dspace.udpu.edu.ua/handle/6789/8702 |
Розташовується у зібраннях: | Факультет дошкільної та спеціальної освіти |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
statya_2.pdf | 391,38 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.