Abstract:
В історико-педагогічному дослідженні окреслено історіографію проблеми та проаналізовано його джерельну базу; визначено теоретико-методологічні основи дослідження та поняттєво-категоріальний апарат проблеми образу героя в українській літературі, його інтерпретації в шкільних підручниках ХХ століття; з`ясовано історико-педагогічні передумови творення образу героя в українській писемній літературі ХІ-ХХ століть; охарактеризовано зміст виховання героїчної особистості у спадщині українських педагогів ХХ століття; обгрунтовано періодизацію розвитку образу героя в шкільних підручниках з українськох літератури ХХ століття та розкрито істрико-педагогічні тенденції досліджуваного процесу; здійснено історико-педагогічні рефлексії щодо образу героя у контексті шкільного курсу укранської літератури.