Abstract:
У статті висвітлюється проблема формування соціальної компетентності особистості, розкриваються особливості шкільного віку як сенситивного періоду системного залучення дитини до громадського життя, формування й розвитку соціальних засад життєдіяльності школяра. Наведені трактування зарубіжних та вітчизняних дослідників, у яких представлено сутність поняття «соціальна компетентність» та її структура. У статті обґрунтовано важливість пошуку ресурсів для формування соціальної компетентності особистості з позицій суспільних змін. Уточнено структурні складники означеного педагогічного явища. Визначено пріоритети науково-методичного супроводу соціального зростання особистості в закладі загальної середньої освіти. Запропоновані підходи щодо формування життєвих компетентностей учнів та наведені переваги їхнього застосування. Запропоновані науково-методичні аспекти вирішення проблем сучасної шкільної освіти (формування і розвиток компетентності дитини, що забезпечує самореалізацію її особистості, позитивної навчальної мотивації та усвідомлення мети навчальної діяльності, навичок самостійної роботи та успішного спілкування, реалізація уміння працювати в колективі, розвиток умінь брати на себе відповідальність за спільну і власну діяльність).