Abstract:
У статті подана характеристика сутності особистісно орієнтованого виховання та навчання, розкрито їх значення в навчальному процесі з метою оптимізації закріплення та засвоєння знань, умінь та навичок з хімії. Встановлено, що при такому навчанні та вихованні особистість наділена суб’єктними властивостями (її незалежність, здатність до вибору, рефлексії, саморегуляції), виступає системоутворюючим началом педагогічного процесу, головними цілями при цьому стає створення умов для розвитку індивідуально-особистісних здібностей, властивостей. Доведено, що одним з найефективніших підходів до навчання хімічних дисциплін є особистісно орієнтоване навчання та виховання, котре сприяє гармонійному розвитку та розкриттю творчого потенціалу студентів, позбавленню невпевненості в собі, зменшенню суперечності між рівнем набутих теоретичних знань та можливістю продуктивного використання їх в професійній діяльності.