dc.contributor.author |
Журавко, Тетяна Валеріївна |
|
dc.date.accessioned |
2020-05-14T16:05:12Z |
|
dc.date.available |
2020-05-14T16:05:12Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.identifier.citation |
Журавко Т.В. Булінг як соціально-психологічна проблема в освітньому середовищі. Збірник наукових праць. Теорія і практика сучасної психології. Видавничий дім «Гельветика», 2019 р., № 6, Т. 1. С. 47–50. |
uk_UA |
dc.identifier.uri |
https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/12312 |
|
dc.description.abstract |
Надзвичайно гостро проблема мирного врегулювання конфліктів виділяється в аспекті реформування системи освіти. Заклади освіти ставлять за мету всебічний розвиток дитини, створення умов для засвоєння ефективних моделей поведінки з ровесниками, проте часті явища булінгу та високий рівень конфліктності серед однолітків не дозволяє в повній мірі досягти поставлених цілей. Соціально-психологічна проблема булінгу майже не вивчена в нашій країні і з теоретичних позицій, і з позиції практики. На сьогоднішній день, постає проблема агресивних проявів у міжособистісних стосунках дітей. В освітній практиці визнано поширення такого явища, як булінг. Практично в кожній групі є діти які стають об’єктами глузувань та знущань. Стаття присвячена соціально-психологічній проблемі булінгу у сучасній системі освіти. Мета дослідження розкрити соціально-психологічній особливості булінгу. Здійснено аналіз психолого-педагогічної та методичної літератури з означеної проблеми, доведено актуальність її.
Булінг – агресивна і вкрай неприємна поведінка однієї дитини або групи дітей щодо іншої дитини, яка супроводжується постійним фізичним та психологічним впливом.
Проаналізовано основні причини та наслідки цього негативного соціально-психологічного явища. Через загострення суспільно-політичної ситуації в Україні, посилення соціальної напруженості, розгортання інформаційних протистоянь і пропагандистських кампаній створюється платформа для поширення булінгу. Коли через суспільно-політичні суперечності руйнується життєвий простір, порушується особистий комфорт і спокій дитини, це призводить до тривалих негативних соціально-психологічних, стресових ситуацій, посттравматичних розладів. На підставі аналізу результатів доведено, що профілактика булінгу сприяє формуванню загальної готовності дитини до конструктивної взаємодії сучасного соціуму з почуттям власної гідності. У статті розкрито сутнісні ознаки, основні причини, форми прояву цього явища, визначено основні риси булінгу, проаналізовано основні механізми його розвитку. Проаналізовано соціально-педагогічну, психологічну проблему сучасності – булінг. |
uk_UA |
dc.publisher |
Видавничий дім «Гельветика» |
uk_UA |
dc.relation.ispartofseries |
УДК;316.624.3:364.63]:37.064.3 |
|
dc.subject |
цькування |
uk_UA |
dc.subject |
агресія |
uk_UA |
dc.subject |
конфлікт |
uk_UA |
dc.subject |
психолого-педагогічна проблема |
uk_UA |
dc.subject |
діти |
uk_UA |
dc.title |
Булінг як соціально-психологічна проблема в освітньому середовищі |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |